رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از حادثه انفحار کوره مجتمع فولاد بویراحمد و مصدوم و کشته شدن 9 کارگر این مجتمع تاکید کرد که در برخورد با این موضوع نباید شتابزده و احساسی برخورد کرد و سبب ایجاد حواشی های نادرست شد.

" جبار کیانی" به ایلنا در یاسوج گفت: همه مردم کهگیلویه و بویراحمد بویژه فعالان اقتصادی و به خصوص سرمایه گذار بخش خصوصی مجتمع فولاد بویراحمد از انفجار پیش آمده و کشته و زخمی شدن کارگران خود ناراحت و بسیار متاسف هستند.

وی با بیان اینکه چنین اتفاقاتی در مجتمع های فولاد و واحدهای تولیدی این چنینی طبیعی است، اظهار داشت: متاسفانه برخی با ایجاد حواشی ها سبب بروز برخی رفتارهای نادرست در جامعه می‌شوند که شایسته است در برابر چنین مباحثی با آرامش و منطق برخورد کرد.

این فعال اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ فعال اقتصادی و سرمایه گذار بخش خصوصی علاقمند به زدن خسارات مالی و جانی به مجموعه کاری خود نبوده و از روز نخست سرمایه گذاری هم بدنبال این موضوع نیست.

کیانی با اشاره به حوادث پیش آمده در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف ایران، یادآورشد: در اردیبهشت ماه امسال متاسفانه شاهد تلف شدن جان بیش از 40 معدن‌کار در شمال ایران بودیم و سرمایه گذار آن هیچگاه علاقمند به بروز چنین حادثه ای نبود اما این حادثه پیش آمد و همه مردم را نگران کرد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی با هزاران زحمت و سختی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و بفکر فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی برای افراد جویای کار هستند و با وجود مشقات مختلف کاری می کوشند که نان کارگران خود را تامین کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی یاسوج به وضعیت کنونی سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و یادآورشد: متاسفانه در این استان سرمایه گذاران غیربومی استقبال چندانی از سرمایه گذاری نمی کنند و آنچه اکنون سرمایه گذاری شکل گرفته توسط سرمایه گذاران بومی شکل گرفته و درحال شکل گیری است.

کیانی افزود: حادثه انفجار مجتمع فولاد یاسوج هم مربوط به سرمایه گذار بومی بوده که ایشان و خانواده پدری‌شان از سرمایه‌گذاران‌خوشنام و فعال امر سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی با گلایه از برخی افراد که بدنبال ایجاد حاشیه در چنین مواردی هستند، خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد در چنین شرایطی نباید سبب ایجاد تنش و حاشیه در مناطق قومی و قبیله ای شد و باید آرامش را برجامعه حاکم کرد.

این فعال اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که حادثه مجتمع فولاد یاسوج سبب نگرانی سرمایه گذار بخش خصوصی بیشتر از همگان شده و نباید با رفتارهای حاشیه ساز بدنبال فرار سرمایه‌گذاران از این استان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.