به گزارش ایرنا، در پیام سید موسی خادمی آمده است: سوم خرداد ماه یادآور ازخودگذشتگی‌ها، رادمردی‌ها و ایثارگری‌های مردان مردی است که با تمام هستی خود از کیان ایران اسلامی و تمامیت ارضی این سرزمین دفاع کردند و حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی زیر چکمه‌های شیطانی دژخیمان زمان غصب شود.
'بی‌شک سوم خرداد مدال افتخار شیرمردان بی ادعایی است که آوازه نام و نشانشان به بلندای تاریخ این سرزمین کهن و متمدن طنین انداز شد و بر قله رفیع شرف و مردانگی به ثبت رسید.'
وی در ادامه گفته است: بازخوانی، ترسیم و پاسداشت این رخداد بزرگ تاریخی و سرنوشت‌ساز در حقیقت تقدیر از حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی و تداوم باورها و نگرش‌های اصیل و دفاع از حریم ارزش‌های ناب این انقلاب شکوهمند است.
خادمی در پیام خود تأکید کرده که در روز سوم خرداد شیرزنان و دلیر مردان سرزمین آریایی با اتکا به سلاح باور، قدرت ایمان و پایداری وصف ناشدنی توانستند، در برابر زیاده خواهی های برخی کشورهای مرتجع منطقه و اربابان غربی‌شان بایستند و مانوری از اقتدار، صلابت و استقامت را به نمایش گذارند.
خادمی در پیام خود یادآور شده است: دولت تدبیر و امید و عقلانیت که برآمده از اراده پولادین و راسخ همین نسل فداکار و سلحشور است در راستای اهداف ارزشمند شهدا، رزمندگان و ایثارگران گام بر داشته و در میدان‌های مذاکره و دفاع از دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و دانش بومی کشور، همچون سلحشوران دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر همه زیاده خواهی ها، برخوردهای صرفاً سیاسی و غیر حقوقی و غیر منصفانه خواهند ایستاد و از حق قانونی و مسلم ملت بزرگ ایران با اقتدار دفاع خواهند کرد.
استاندار ضمن تبریک و شادباش این روز فرخنده و میمون و سالروز فتح غرور آفرین خرمشهر به خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان دوران دفاع مقدس و ملت فهیم و مقتدر ایران اسلامی و به‌ویژه مردم همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد، برای همگان توفیق روز افزون و عزت و سربلندی مسئلت کرده است.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ تحمیلی بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.