به گزارش ایرنا، محمود صیدانلو روز دوشنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 10 سال اخیر حدود 10 هزار طرح ورزشی در کشور اجرا و یا در حال ساخت است اما هیچ کدام از آنها مربوط به این 2 رشته نبوده و حتی یک ریال اعتبار دولتی نیز برای ساخت پیست های اتومبیلرانی و یا موتورسواری هزینه نشده است.
وی افزود که این فدراسیون علاوه بر داشتن ساختار گسترده دارای حوزه های فعالیت متعددی بوده و رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری نیز در کشور علاقمندان فراوانی به ویژه بین نسل جوان دارد.
رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری بیان کرد: این 2 رشته پرهزینه بوده و خرید تجهیزات مورد نیاز آنها توسط ورزشکاران و افراد علاقمند نیز مستلزم داشتن اعتباری بین 200 میلیون تا یک میلیارد ریال خواهد بود.
صیدانلو عنوان کرد که هزینه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز 2 رشته اتومبیلرانی و موتورسواری از جمله ساخت پیست نیز به مراتب بیش از دیگر رشته های ورزشی در کشور است.
وی ابراز داشت: مدیران کل ورزش و جوانان 31 استان کشور باید برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز این 2 رشته از جمله ساخت پیست مطالبه گری لازم را از وزارت ورزش و جوانان داشته و موضوع را به عنوان یک نیاز اصلی با جدیت پیگیری کنند.
رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت که علاوه بر این باید مدیران کل ورزش و جوانان استان ها رایزنی و پیگیری لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی و حامیان مالی در راستای ساخت پیست و تأمین دیگر زیرساخت های این 2 رشته را انجام دهند.
صیدانلو اظهار داشت: فدراسیون برای ساخت پیست در استان های کشور در صورت مهیا بودن زمین آماده هرگونه همکاری است.
وی افزود که این 2 رشته در کهگیلویه و بویراحمد نوپا بوده و برای رونق آنها در استان باید اولویت بندی شده و گام های اساسی برداشته شود.
صیدانلو بیان کرد: دوره های آموزشی داوری و مربیگری این 2 رشته به زودی توسط فدراسیون در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و رئیس جدید هیأت استان نیز برنامه یک ساله، چهارساله و چشم انداز بلندمدت تدوین و به فدراسیون ارائه دهد.
وی عنوان کرد که تمامی ظرفیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد اعم از بخش های دولتی و خصوصی برای کمک به رشد و پیشرفت روز افزون این 2 رشته در استان به کار گرفته شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که این استان ظرفیت ها و قابلیت های مناسبی در زمینه رشته های مختلف ورزشی از جمله اتومبیلرانی و موتورسواری دارد.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: با وجود نوپا بودن هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدام های ارزنده ای برای توسعه این 2 رشته در استان انجام شده است.
وی افزود که انتظار می رود رئیس جدید هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری کهگیلویه و بویراحمد برای رونق هر چه بیشتر این 2 رشته در استان فعالیت های لازم را انجام داده و از هیچ تلاشی دریغ نکند.
«علی آرام نژاد» در این نشست به عنوان تنها کاندیدا با کسب 16 رأی از مجموع 17 رأی ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری کهگیلویه و بویراحمد منصوب و معرفی شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.