به گزارش ایرنا، اینجا ایران است کشوری در قلب خاورمیانه، گروهک های تکفیری و تروریست های بین المللی مردم منطقه را به گلوله بسته و امنیت و آرامش آنان را سلب کرده اند.
مردم منطقه خاورمیانه سالهاست طعم تعیین سرنوشت سیاسی و حضور در انتخابات را نچشیده اند و در حسرت حضور در انتخابات، شبها و روزها را با هم پیالگی گروه های تکفیری سپری کرده اند.
اما در همین خاورمیانه پرآشوب، کشور مستقل و مردمی جمهوری اسلامی ایران تروریست ها را کیلومترها دورتر از نقطه صفر مرزی خود نگه داشته و اجازه نداده است که به کیان ایران اسلامی تجاوز کنند.
سالانه حداقل یک مورد انتخابات با داشتن بیشترین ضریب امنیت و آرامش در ایران برگزار می شود و ایرانیان انسجام و همبستگی ملی خود را به نمایش می گذارند.
در حالی که در خاورمیانه به ندرت قدرت در شکل دموکراسی به صاحبان آن واگذار می شود در ایران، انتخابات تعیین کننده گردش قدرت بوده و بیشتر صاحبان قدرت با رای مردم انتخاب می شوند.
قدرت های بزرگ و سلطه گر به بهانه به زیرکشیدن حاکمان مستبد، خاورمیانه را جولانگاه ماشین جنگی خود کرده اند اگر چه در ظاهر قضیه حاکمان مستبد را به زیر کشیده اند اما در واقع منطقه را به لانه ترور تبدیل کردند.
وضعیت کنونی کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و بقیه کشورهای منطقه نشان می دهد که تنها کشور دارای اقتدار و قدرت با پشتوانه وسیع مردمی، جمهوری اسلامی ایران است .
دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در نظام اسلامی پس از ماه ها تدارک و یک ماه تبلیغات، امروز29 اردیبهشت به ایستگاه آخر رسید بدون اینکه قطره خونی از بینی یک ایرانی به بیرون بچکد.
همه دستگاه ها و نهادهای مسئول در یک اتحاد و انسجام مثال زدنی، شرایط لازم برای مشارکت حداکثری هموطنان در انتخابات را فراهم کردند.
شرایطی که امروز منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالای مردم شده و سبب حیرت تحلیل گران جهانی شده است.
رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم وجود امنیت و آرامش در زمان برگزاری انتخابات را تحسین برانگیز دانسته اند.
مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نقش نظام اسلامی در حل بحران های منطقه ای را بیش از پیش نمایان می کند که جمهوری اسلامی از بازیگران اصلی خاورمیانه است.
هر چه مشارکت مردم در انتخابات امروز افزایش یابد قدرت چانه زنی فرزندان ملت در دیپلماسی منطقه ای و جهانی افزایش می یابد و بسیاری از مشکلات درون نظام که در چند سال گذشته حل نشده باقی مانده بخوبی قابل رفع خواهد بود.
اینک میلیون ها ایرانی در داخل و خارج از کشور برای تعیین سرنوشت سیاسی خود و انتخاب رئیس جمهوری آینده به پای صندوق های رای آمده اند.
به برکت نظام اسلامی، فرصت مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم شده است تا ایرانیان برای آینده ایران تصمیمی بزرگ بگیرند و با انتخاب خود نقشه راه آینده را ترسیم کنند.
ساعت های نفس گیر حضور حداکثری ایرانیان در صف های طولانی اخذ رای سبب تقویت وجهه داخلی و خارجی کشور می شود.
این مشارکت گسترده آحاد مردم کشور را از خطر روزافزون تروریسم که در منطقه خاورمیانه جولان می دهد، ایمن می کند.
شرایط به گونه ای رقم می خورد که حتی یک رای شهروندان برای ساختن آینده ایران موثر خواهد بود و بدلایل بسیاری رای امروز بیش از زمان های دیگر تاثیر خود را در زندگی امروز و فردای ما نشان خواهد داد.
باز هم میراث گرانبهای حضرت امام خمینی (ره) در سپهر سیاسی ایران یعنی صندوق رای و انتخابات به صحنه آمده است میراثی که تا سالیان سال و نسل به نسل جاودان خواهد ماند.
براساس اعلام وزارت کشور شمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات در سراسر کشور 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر است که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر آنان رای اولی است.
حدود یک میلیون و 500 هزار نفر عامل اجرایی و نظارتی در کشور کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
63 هزار و 429 شعبه اخذ رای برای سراسر کشور تدارک شده است و بشترین شعب شعب اخذ رای مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران است .
در این انتخابات 39 هزار و 575 کرسی مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستاست و انتخابات شوراها در 141 شهر، 9 هزار و 752 شعبه و در 28 استان بصورت الکترونیکی برگزار می شود.
همچنین نزدیک به 2میلیون و 500 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و این انتخابات در 103 کشور جهان، 133 نمایندگی و 304 شعبه برگزار می شود.

**پیروزنهایی انتخابات مردم هستند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نتیجه انتخابات هر آنچه باشد، پیروز نهایی آن مردم و امت بزرگ ایران اسلامی هستند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی که در نخستین ساعات آغاز رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رای خود را به صندوق انداخت، اظهار داشت که رهبر معظم انقلاب امروز را روز جشن ملی نام گذاری کرده و در این روز ملت ایران بار دیگر با اتحاد خود روز ماندگاری را خلق خواهند کرد.
وی تصریح کرد که در انتخابات ریاست جمهوری همه ملت ایران با حضور و رای خود سکان سیاست، اقتصاد، فرهنگ و مسایل مختلف ملی و بین المللی را به مدت چهار سال به فردی شایسته واگذار خواهند کرد.
آیت الله ملک حسینی یادآور شد که ملت بزرگ ایران و مردم قدرشناس کهگیلویه و بویراحمد امروز با درک، شعور و بصیرت بالا آمده اند تا انسانی را انتخاب کنند که برای عزت، افتخار، دین و آرمان های این انقلاب و کشور مفید باشد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت که به نامزدها توصیه می شود که چه پیروز شوند یا نشوند، بدانند که ایرانی، مسلمان و انقلابی هستند و باید قوائد انتخاباتی را رعایت کرده و به آن پایبند باشند.
وی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز دارای اهمیت ویژه ای دانست و اظهار داشت که هر آنچه در مورد انتخابات ریاست جمهوری بیان شد در مورد این انتخابات نیز صدق می کند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات شوراها در سطح کوچکتری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری است و طرفداران نامزدها نیز باید قاعده های موفقیت و یا عدم پیروزی در این عرصه را نیز رعایت کنند.
وی تصریح کرد که مردم در این انتخابات نیز با دقت و ظرافت و بدون نگاه های قومی و عشیره ای حاکم، افرادی را که دارای تخصص، تعهد و کارآمدی لازم در راستای مدیریت شهری و روستایی هستند، انتخاب کنند.

**مردم حضور در پای صندوق های رای را به ساعات پایانی موکول نکنند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم قدرشناس، فهیم و همیشه در صحنه این استان خواست تا حضور در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
سید موسی خادمی اظهار داشت که متولیان و مسئولان امر تمام تلاش و تمهیدات لازم برای تسریع و شتاب بخشی در رای گیری از مردم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه شرایط و تمهیدات لازم نیز برای حضور مردم در انتخابات سالم و امن فراهم شده است، گفت که به دلیل آنکه در برخی شهرهای استان انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار می شود در صورت احتمال بروز اشکالاتی در فرآیند رای گیری، مردم نگران نباشند و حوصله به خرج دهند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند در استان گفت که 924 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد که شمار واجدان شرایط رای دادن در انتخابات باشکوه فردا در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز 528 هزار و 930 نفر اعلام شده که 13 هزار و 681 نفر از آنان رای اولی هستند.
وی تاکید کرد که حضور پرشور و حداکثری آحاد مختلف مردم در صحنه انتخابات به عنوان رکن رعنا و نماد مردم سالاری دینی پشتوانه برای عزت، اقتدار و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی و تداوم و تحکیم بیش از پیش پایه های نظام در ابعاد گوناگون است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که حضور در پای صندوق های رای آنچنان اثرگذار و نقش آفرین در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان است که می توان از انتخابات به مثابه رفراندومی دیگر در تایید امت نسبت به آرمان های والای انقلاب قلمداد کرد.
خادمی شرایط حساس امروز کشورمان در منطقه و جهان را یادآور شد و گفت: حضور مردم در انتخابات و هر برگ رای علاوه بر مشروعیت و مقبولیت مجدد نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی، پیام محکم و دندان شکنی به رجزخوانی ها و خط بطلانی بر تهدیدات دشمنان خواهد بود.
گزارشگر:مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.