100 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیات دولت به استان تصویب شده بود که این میزان به طور کامل اختصاص یافته و 20 طرح در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در قالب سرویس‌های بهداشتی، کمپ‌های اسکان و اردوگاه‌های تفریحی، رفاهی با این میزان اعتبار در استان اجرا می‌شود.
از مجموع 46 طرح مصوب در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 9 هزار و 660 میلیارد ریال پنج مورد با 720 میلیارد ریال مربوط به فصل علمی، فرهنگی و گردشگری است.
محمود باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 150 میلیارد ریال از 2 محل شامل اعتبار 100 میلیارد ریالی مصوب برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و مابقی نیز از اعتبارات 720 میلیارد ریالی اختصاص یافته به پنج طرح فصل علمی، فرهنگی و گردشگری تأمین شده است.
وی افزود که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 16 اردوگاه گردشگری در استان در دولت یازدهم به بخش خصوصی واگذار شده که این اقدام مهم علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال در استان سبب ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران نیز شد.
باقری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های متعددی برای جذب گردشگران داخلی و یا خارجی دارد، عنوان کرد که تلاش‌های دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری این استان مهم و با نگاه توسعه‌ای بوده است.
وی ابراز داشت: مهم‌ترین اقدام‌های دولت یازدهم در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سه و نیم سال گذشته شامل افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی استان در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، راه اندازی 38 خانه مسافر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری در منطقه شلال دان باشت، ثبت لباس محلی زنان و مردان استان در فهرست آثار ملی، راه اندازی تور مجازی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان، افتتاح فاز نخست مجتمع تفریحی و گردشگری غار ده شیخ پاتاوه شهرستان دنا و آغاز عملیات اجرایی هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج است.
باقری گفت که تا سال 1392 تنها 2 خانه مسافر در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که این تعداد در دولت تدبیر و امید به 40 مورد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 15 هزار کیلومتر مترمربع وسعت و جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.