به گزارش ایرنا، ستادهای انتخاباتی نامزدهای شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری شهر دوگنبدان محل تجمع هواداران آنهاست.
برخی از شهروندان در ستادهای انتخاباتی و محافل دیگر در مورد برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری با هم گفت و گو می‌کنند تا برای تصمیم گیری نامزد اصلح به گزینه اصلی برسند.
طنین موسیقی‌های محلی، بانوان و مردانی که با لباس‌های محلی مشغول تبلیغات هستند، گویای رقابت همراه با رفاقت است.
دعوت هواداران برای پیوستن به کمپین‌های مردمی طرفدار نامزدها به‌ویژه در فضاهای مجازی جلوه‌های دیگری از این شور و اشتیاق است.
** ضرورت حضور پرشور در انتخابات
یک فعال سیاسی گفت که توسعه و ادامه اقتدار ایران اسلامی نیازمند حضور فراگیر و آگاهانه همه اقشار ملت ایران به‌ویژه همه احزاب سیاسی در انتخابات است.
علی خواجوی افزود که پایبندی به قانون و عدالت محوری اصول اصلی انتخابات سالم در کشور است.
وی تصریح کرد که انتخابات بهترین راه برای پیگیری مطالبات قانونی مردم و دوری از استبداد است.
** رأی اولی‌ها در انتظار نخستین تجربه مشارکت سیاسی
یک دانش آموز رأی اولی گفت که از اینکه دیدگاه من در انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور اثربخش است خوشحالم.
امیر سام محمدی گفت که برای انتخاب خود هنوز تصمیم نگرفته‌ام، اما می‌خواهم نامزدی انتخاب کنم که برای پیشرفت و سربلندی کشورم مفیدتر باشد.
** شمارش معکوس برای خلق حماسه دیگر
یک جوان 25 ساله ساکن شهر دوگنبدان گفت که شمارش معکوس برای خلق حماسه دیگر در 29 اردیبهشت شروع شده است.
مریم حسن زاده افزود که شیوه تبلیغات از روش‌های قدیمی پخش و توزیع پوستر به تبلیغات در فضاهای مجازی تغییر یافته است که این امر از نظر حفظ سیمای شهر بسیار خوب است.
وی ایجاد فرصت‌های شغلی، اقتدار ایران در سطح جهانی و بهبود معیشت مردم را از مهمترین خواسته‌های خود از رئیس جمهور عنوان کرد.
** رسانه‌ها یاریگر مردم در انتخاب اصلح
یک زن خانه دار بیان کرد که اطلاعات مورد نیاز خود برای انتخاب نامزد اصلح را از طریق رسانه ملی و سایت‌های خبری کشور به دست آورده‌ام.
سحر علیزاده افزود که از تمام گروه‌های سیاسی، اقوام و مذاهب مختلف خواست تا با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی افزون بر نمایش همبستگی به پشتوانه بالای اعتماد مردمی برای رئیس جمهور آینده کمک کنند.
** تحقق مطالبات مردم در گرو حضور آگاهانه
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که تحقق مطالبات مردم و گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی در گرو مشارکت تمام ایرانیان در انتخابات 29 اردیبهشت است.
غلامرضا تاجگردون افزود که حضور گسترده مردم در صورتی که همراه آگاهی و بصیرت باشد می‌تواند به افزایش امنیت و اقتدار ایران اسلامی کمک کند.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت سیاسی در نظام‌های مردم سالار بیان کرد که رسانه‌های ارتباط جمعی با تشریح اهمیت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی مردم را به مشارکت تشویق کنند.
تاجگردون تصریح کرد که حضور جناح‌ها، گروه‌های سیاسی، اقوام مناطق مختلف کشور در انتخابات می‌تواند در سایه انسجام ملی به سربلندی کشورمان منجر شود.
تاجگردون بیان کرد: نامزدها باید به‌گونه‌ای روزهای آخر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را مدیریت کنند تا فردای انتخابات رقابت جای خود را به رفاقت دهد.
وی ادامه داد: رفتار نامزدهای انتخاباتی به‌عنوان نخبگان و الگوی خدمت به مردم در یک کشور اسلامی باید بر مبنای اخلاق اسلامی و پایبندی به قانون باشد تا هواداران نیز این رویه خوب را ادامه دهند.
تاجگردون با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با روز 29 اردیبهشت بیان کرد که شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل کارکردهای اثربخش خود در توسعه نیازمند حضور آگاهانه و بی طرفانه مردم است.
وی با اشاره به تجربه‌های انتخاب‌هایی که براساس قومیت‌ها است افزود که انتخاب براساس معیارهایی مانند تخصص، تجربه، شجاعت و امانت‌داری می‌تواند منجر به انتخاب شوراهای اسلامی کارآمد شود.
** آمار افراد واجد شرایط
فرماندار گچساران گفت: با توجه به آمار موجود 91 هزار و 928 نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: هشت هزار و 375 نفر برای نخستین بار به‌عنوان رأی اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: از این تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن 74 هزار و 476 نفر در شهر و 17 هزارو 452 نفر در روستاها سکونت دارند.
رحیمی اظهار داشت: 134 شعبه اخذ رأی در سطح این شهرستان برگه‌های رأی مردم را در زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع آوری می‌کنند.
وی ابراز کرد: از این تعداد 64 شعبه در سطح شهر دوگنبدان و 70 شعبه نیز در روستاها و مناطق سخت گذر این شهرستان است.
474 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نام نویسی کردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران بیش از 90 روستا، چهار دهستان، یک بخش و 30 هزار نفر جمعیت روستایی و عشایر دارد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌طور همزمان جمعه 29 اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.