بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد از 50 هزار نفر حمایت می‌کند که 23 هزار نفر از این تعداد در قالب حدود11 هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند.
حقوق خانوارهای مددجوی بهزیستی در سال جاری با حدود 2برابر افزایش، حقوق ماهانه یک نفره 950 هزار ریال، 2 نفره یک میلیون و 890 هزار ریال، سه نفره 2 میلیون و 530 هزار ریال، چهار نفره سه میلیون و 370 هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون و 650 هزار ریال تعیین شد.
خلیفه جمشیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از 450میلیارد ریال اعتبار سال 95 بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد 130میلیارد ریال در بخش جاری هزینه شده که با بخشی از این اعتبار مطالبات معوقه کارکنان بهزیستی پرداخت شده است.
وی دولت تدبیر و امید را دولت محرومان خواند و اظهارکرد که در سال گذشته در بخش مستمری 80میلیارد ریال، تجهیزات توان بخشی حدود10میلیارد ریال، آسیب های اجتماعی 70میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که بهزیستی برای پرداخت های ایاب و ذهاب، خدمات مشاوره ژنتیک، نگهداری 12مراکز روزانه، مراکز شبانه و نگهداری معلولان و کارگاههای آموزشی سالانه متحمل هزینه های بالایی است.
وی گفت که برای کمک به تحصیل 954 دانش‌آموز و 403 دانشجوی معلول کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بیش از چهار میلیارد و 700 میلیون ریال از سوی بهزیستی استان هزینه شده است.
جمشیدی با بیان اینکه دولت یازدهم با اقدام و عمل در قالب افزایش اعتبار نشان داد که خادم محرومان است، تصریح کرد برای توانمندسازی قشر مددجوی بهزیستی از سال 92 تا 95 در این استان 120 میلیارد ریال وام به یکهزار و 200 معلول پرداخت شد.
وی اجرای طرح غربال گیری ژنتیک برای پنج هزار زوج جوان این استان برای کاهش معلولیت در سال گذشته را یک اقدام ارزنده توصیف کرد و افزود: چهار میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات و انجام آزمایش‌های ژنتیک برای این قشر اختصاص یافت.
جمشیدی اظهارکرد که برخی آزمایش های ژنتیک تا 70میلیون ریال هزینه دارد که این امر بیانگر توجه دولت یازدهم به حل مشکل زوج های جوان است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 14درصد جمعیت آن از حمایت نهادهای امدادرسان برخوردارند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.