به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی دوشنبه در آئین بهره برداری از قطعه نخست چهار خطه گچساران به بهبهان گفت که هم اکنون 142 کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، در حالی که در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها 50 کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شده بود.
وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تکمیل جاده چهار خطه 145 کیلومتری بابامیدان گچساران به بهبهان تا پایان سال 1397 بیان کرد که تکمیل این طرح تحول بزرگی در زندگی و اقتصاد استان‌های جنوبی کشور ایجاد خواهد کرد.
خادمی گفت که تکمیل این طرح افزون بر رفاه حال مردم کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد بستر تحول اقتصادی، 2 استان پرجمعیت و اثرگذار خوزستان و فارس را با جاده‌های ایمن و استاندارد به هم متصل خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم اتصال جاده یاسوج به بابامیدان به‌صورت جاده چهار خطه و شهرستان کهگیلویه به این جاده چهار خطه برای تکمیل این خدمت بزرگ تأکید کرد.
وی با بیان اینکه در طول بیش از سه دهه گذشته تنها یک میلیون و 500 هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در این استان انجام شده بود گفت: آسفالت 2 میلیون متر مربع معابر روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سه سال و نیم گذشته انجام شد که این امر نشانگر خدمات بزرگ دولت یازدهم به مناطق کمتر توسعه یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که باوجود بسیاری از تنگناها چند برابر شدن بودجه عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد فضای همدلی و نشاط بین مردم، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان و بهره‌وری از تمام ظرفیت‌ها توسعه این استان‌ها شتاب خوبی گرفت.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.