به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در آئین بهره برداری از قطعه اول جاده گچساران به بهبهان افزود که بهره برداری از این طرح ها سبب اتصال پنج استان کشور به خط ریلی کشور خواهد شد.
خادمی استان هایی را که تاکنون در دولت یازدهم به شبکه ریلی اتصال و یا تا پایان تابستان امسال متصل خواهند شد را شامل آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان و همدان ذکر کرد.
وی بیان کرد که در حال حاضر 10 هزار کیلومتر خط ریل در کشور وجود دارد و یک هزار و 100 کیلومتر دیگر خط ریل در ایران در حال احداث است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد که 900 کیلومتر خط 2 راه آهن نیز تا پایان سال 1396 افتتاح خواهد شد.
خادمی از اجرا بودن یکهزار و 670 کیلومتر آزاد راه در کشور خبر داد و گفت هم اکنون عملیات اجرایی 2 هزار و 500 کیلومتر آزاد راه در حال مبادله پیمان است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
وی در حال ساخت بودن 6 طرح بزرگ آزاد راه شامل آزاد راه شمال، شیراز به اصفهان،تبریز به ارومیه تهران - کرج و قزوین را از طرح های بزرگ و تحول بخش در حوزه راهسازی ذکرکرد.
خادمی گفت که هم اکنون 15 هزار نفر در احداث این طرح ها مشغول بکار هستند.
وی افزود که در حال حاضر هفت هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در کشور در دست ساخت است.
وی بیان کرد که با وجود تمام مشکلات طرح سنگین مسکن مهر در دولت یازدهم بجز 6 تا هفت درصد که متقاصی برای آن وجود نداشت تکمیل شده است.
12کیلومتر از چهار خطه گچساران به بهبهان از محل فلکه نرگسی تا پاسگاه عبدالهی با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری شد.
عملیات اجرایی چهار خطه گچساران به بهبهان به طول 40 کیلومتر در بهمن سال 1393 شروع شد.
برای اجرای این طرح باید 140 دستگاه پل 2 تا 5 متری ساخته شود که تاکنون 79 پل آن احداث شده است.
405 کیلومتر راه روستایی،27 کیلومتری چهار خطه، 90 کیلومتر راه اصلی و 176 کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8005/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.