محمود داربام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر 165میلیارد ریال از این میزان برای نخستین بار از محل صندوق توسعه ملی و حدود 35میلیارد ریال نیز از محل منابع داخلی بانک ها بوده است.

** 22 هزار سرکشی از خانواده های شهدا
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران تاکید کرد که ظرف سه و نیم سال گذشته افزون بر 22 هزار مورد سرکشی از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از سوی استاندار، مدیران اجرایی، سپاه فتح و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای رفع مشکلات آنان انجام شده است.
داربام گفت که افزون بر چهار هزار مورد از این دیدارها در سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به سفرهای شهرستانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناطق و بخش های مختلف استان گفت که در هر یک از این سفرها علاوه بر حضور در گلزار شهدا، دیداری نیز با یکی از خانواده های شهدا و جانبازان آن منطقه داشتند.

** استخدام 480نفر از ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد در دولت یازدهم
مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به سایر خدمات و اقدام های دولت یازدهم به جامعه ایثارگری گفت که ظرف سه ونیم سال گذشته بیش از 480 نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در دستگاه های مختلف اجرایی جذب شده اند.
وی ادامه داد که این تعداد استخدام فرزندان شهدا و جامعه ایثارگران براساس ماده 21قانون جامع خدمات رسانی به جامعه ایثارگری و با دستور و حمایت های سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
وی تصریح کرد که 146 نفر از این تعداد، فرزندان جانبازان بالای 50درصد در استان بوده است.
داربام ابراز داشت: علاوه بر این افراد، 100نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران این استان که دارای مدرک دیپلم و زیردیپلم هستند نیز به صورت قرارداد کارمعین جذب خواهند شد.

** ساماندهی 114 گلزار شهدا در دولت یازدهم
مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکید کرد که افزون بر 114 گلزار شهدای این استان در طول دولت تدبیر و امید ساماندهی شده است.
وی ابراز داشت که 116 گلزار شهدا در قالب 164مزار در نقاط مختلف این استان نیز هنوز ساماندهی نشده اند.
مجموع گلزارهای شهدا در کهگیلویه وبویراحمد 528 مورد است که تاکنون 412 مورد آن ساماندهی شده است.
وی اظهار داشت که ساماندهی هر گلزار شهید افزون بر 300میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
افزون بر 90 درصد گلزارهای ساماندهی نشده در کهگیلویه و بویر احمد تک مزاری است.
وی با بیان اینکه 12میلیارد ریال اعتبار در سال 95 برای ساماندهی گلزار شهدای این استان مصوب شده، گفت: پنج میلیارد ریال از این میزان از محل 2 درصد نفت و مابقی نیز اعتبارات استانی است.

**برگزاری 1400یادواره شهدا در دولت تدبیر و امید
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران ابراز داشت: یکهزار و 400 یادواره از سال 92 تاکنون در این استان برپا شد که یادواره 1880 شهید سال گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی شاخص‌ترین آنها بوده است.
داربام پرداخت 30میلیارد ریال کمک هزینه پرستار برای نگهداری از جانبازان و والدین زمین‌گیر شهدا در دولت یازدهم را از دیگر خدمات به جامعه ایثارگری ذکر کرد.
وی بیان کرد: 486 نفر از خانواده ایثارگران از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مشغول بکار شدند.
داربام بیان کرد: پرداخت 60 میلیارد ریال به 500 جانباز بالای 25 درصد برای تأمین زمین مسکونی از دیگر تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای حمایت از جامعه ایثارگری بوده است.
وی ابراز داشت: اجرای طرح جامع خدمات رسانی به جامعه ایثارگری و در حال تصویب بودن سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان از دیگر حمایت‌های دولت تدبیر و امید بوده که چشم انداز خدمات رسانی به این قشر را در نظام جمهوری اسلامی ایران را روشن کرده است.

**پرداخت 60میلیارد ریال بابت خرید زمین به جامعه ایثارگری
داربام گفت که افزون بر 60 میلیارد ریال بر اساس بند«ل» ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه برای خرید و زمین معوض به جامعه ایثارگری این استان ظرف سه سال گذشته پرداخت شده است.
وی تاکید کرد که این مبلغ نیز به حدود 600 نفر از جانبازان و جامعه ایثارگری استان پرداخت شده که تاکنون به 480 نفر از آنها زمین واگذار شده است.

** اقدام های ماندگار دولت در حوزه ایثارگران
مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران با اشاره به خدمات و اقدام های ماندگار دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری و احیای و اجرای قوانین مغفول مانده گفت که قانون جامع خدمات ایثارگران در سال 90 تصویب و در سال 91 نیز به دولت ابلاغ شده که تا قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم عملیاتی نشده بود.
وی افزود که تمام رزمندگان با سابقه بالای 6ماه حضور در جبهه و جانبازان زیر 25 درصد براساس قانون جامع ایثارگران و در راستای اجرای برنامه ششم توسعه از پرداخت حداقل 30درصد شهریه دانشگاه ها معاف می شوند.
مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور ایثارگران تاکید کرد که تکلیف دولت به تامین منابع مالی برای اشتغال ایثارگران و ارائه تسهیلات مسکن به 50 هزار نفر از رزمندگان، ایثارگران و آزادگان نیز از مهمترین مواد قانونی مندرج در قانون جامع خدمات ایثارگران بوده که در این قابلیت اجرایی پیدا کرد.
همطراز بودن حقوق و مزایای جانبازان و رزمندگانی که از مسئولیت های قبلی خود به پست های پایین تر تنزل یافته اند را یادآور شد و گفت که بر اساس قانون خدمات جامع ایثارگران پرداخت حقوق و مزایا مطابق با پست سازمانی سابق لحاظ خواهد شد.
وی، احیای شورای فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی استان های کشور، پرداخت مطالبات معوق جامعه ایثارگران و سرکشی از خانواده های معزز شهدا و جانبازان را از دیگر اقدام های ماندگار دولت یازدهم در حوزه ایثارگران دانست.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.