هجیر افشون روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که فاز نخست بزرگراه بابامیدان، گچساران - بهبهان به طول 25 کیلومتر است.
وی با بیان اینکه قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت نیز مشتمل بر پنج دهنه پل به طول 2 هزار و 820 متر است گفت که میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح افزون بر 950 میلیارد ریال است.
افشون میزان اعتبار برای بزرگراه بابامیدان، گچساران و بهبهان را نیز افزون بر 430 میلیارد ریال ذکر کرد.
کل طول مسیر بابامیدان، گچساران - بهبهان حدود 145 کیلومتر است.
405کیلومتر راه روستایی، 27 کیلومتری چهار خطه، 90 کیلومتر راه اصلی و 176 کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.
عملیات اجرایی جاده ملی پاتاوه - دهدشت مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است.
به گفته افشون میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه -دهدشت در این استان افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
وی بیان کرد که جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول 2 و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید 53 کیلومتر بود.
از حدود چهار هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان تاکنون کمتر از 2هزار کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.