عباس نورمحمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به‌طور میانگین ماهانه 240 میلیارد ریال بابت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت و نیز درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان هزینه و پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد که به‌زودی یک واحد کارگزاری دیگر که مجوز آن گرفته شده در گچساران شروع به کار خواهد کرد.
نورمحمدی گفت که در بخش درمان یک بیمارستان و سه پلی کلینیک در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت، کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را بر عهده دارند.
وی تعداد بیمه شدگان اجباری این استان را 69 هزار و 263 نفر و سایر گروه‌ها شامل بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی، قالیبافان و زنان خانه دار را 24 هزار و 121 نفر اعلام کرد.
نور محمدی افزود که این سازمان دارای بیش از 93 هزار بیمه شده اصلی با 301 هزار بیمه شده تبعی است.
43 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد از حمایت سازمان تأمین اجتماعی برخوردارند.
وی افزایش بیمه شدگان اصلی کهگیلویه و بویراحمد به میزان 8،2 درصد نسبت به سال 92 و افزایش بازرسی از کارگاه‌های دارای کارگر نسبت به برنامه مصوب به میزان 63 درصد در سال 95 را از دیگر اقدام‌های ارزنده این بخش دانست.
نورمحدی بیان کرد: یک میلیارد و 350 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض به بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از طریق بانک رفاه کارگران در سال 95 پرداخت شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان برای 13 هزار کارگاه مشمول بیمه تأمین اجتماعی و رفع مشکل مالی شماری از کارگاه‌های تولیدی راکد در سال 95 را از دیگر اقدام‌های خوب دولت تدبیر وامید برای رونق تولید ذکر کرد.
در کهگیلویه و بویراحمد تعداد 15 واحد بیمه‌ای مشغول ارائه فعالیت و خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هستند که این تعداد شامل هفت شعبه اصلی، هفت شعبه اقماری و یک واحد کارگزاری رسمی در شهر یاسوج است.
بیمه شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون بار در سال 95 به مراکز درمانی ملکی این سازمان مراجعه کردند.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.