به گزارش ایرنا، این بیماری یکی از 15 اولویت سازمان جهانی بهداشت است.
بیش از 500 میلیون نفر در جهان به هپاتیت B و نزدیک به 180 میلیون نفر در جهان به هپاتیت C مبتلا هستند.
ایران در زمینه ابتلا به هپاتیت B و C یکی از پاک ترین کشورها در منطقه است و نزدیک به یک میلیون نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند.
اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: متخصصان عفونی و فوق تخصص های گوارشی در این کلینیک به مراجعه کنندگان خدمات رسانی خواهند کرد.
وی بیان کرد: درمان بیماری هپاتیت C با توجه به قرارداد منعقد شده با وزارت بهداشت و سهمیه ای که برای استان در نظر گرفته شده، رایگان انجام می شود.
ایلامی با اشاره به اینکه دوره درمان سه ماهه بیماری هپاتیت C، بیش از 100میلیون ریال هزینه دارد، افزود: در گذشته درمان مؤثری برای این بیماری وجود نداشت اما در سه سال گذشته داروهایی ساخته شده که 90 درصد اثربخشی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج بیان کرد: اجرای طرح درمان رایگان بیماری هپاتیت C در استان با اولویت مناطق محروم است.
ایلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه داروهای هپاتیت C در کشور تولید می شود فیش های تحویل رایگان دارو بصورت اوراق بهادار در اختیار بیماران قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: افراد مشکوک به این بیماری با در دست داشتن معرفی نامه به کلینیک شهید مفتح یاسوج مراجعه تا نمونه خون آنها برای انجام آزمایشات تخصصی به تهران ارسال شود.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشا دهنده:حسینعلی راشکی
7531/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.