سید محمد کاظم نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی از نامزدها و ستادهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر یاسوج خواست تا مردم را ترغیب کنند که با شرکت در مانورهای آموزشی انتخابات الکترونیکی با شیوه رأی گیری الکترونیکی آشنا شوند.
وی عنوان کرد که در روزهای گذشته آموزش‌های لازم در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی به تعدادی از سرکاربران و کاربران انتخابات توسط کمیته فناوری ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد ارائه شد.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر علاوه بر یاسوج در شهرهای دوگنبدان و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
دستگاه مرتبط با برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای شهر یک مانیتور و صفحه کلید دارد که رأی دهنده باید کد سه رقمی داوطلب را بر روی آن وارد کرده و سپس تصویر و نام داوطلب بر روی مانیتور درج می‌شود.
چنانچه یک شهر دارای هفت کرسی در شوراهای اسلامی باشد رأی دهنده می‌تواند کد هفت داوطلب را وارد سیستم کرده و چنانچه تمایلی به انتخاب هیچ‌کدام از داوطلبان نداشت می‌تواند دکمه رأی سفید که در صفحه کلید تعبیه شده را فشار دهد.
سپس رأی دهنده کلید اتمام رأی ‌گیری را فشار داده و پرینت رأی نیز از طریق یک محفظه که قابل دسترسی نیست به نمایش درآمده و داخل یک صندوق پلاستیکی که زیر دستگاه قرار دارد جای می‌گیرد.
پرینت‌ها نگهداری شده و مورد شمارش قرار نمی‌گیرند تا چنانچه داوطلبی تردیدی در فرآیند انتخابات داشت امکان شمارش رأی کاغذی و مقایسه آن با آنچه در حافظه دستگاه است فراهم باشد.
آرای اخذ شده در انتخابات الکترونیکی در حافظه دستگاه ذخیره و با پایان مهلت رأی گیری همچون شعبه‌های معمولی پلمپ دستگاه شکسته شده و حافظه دستگاه تخلیه و داده‌ها استخراج می‌شود و نتایج آرای شعبه مزبور مشخص خواهد شد.
آرای شمارش شده شعبه الکترونیکی برای تجمیع، ارسال ‌و پرینت آنها نیز نگهداری می‌شود تا مشخص شود که در یک شعبه هر داوطلب چه مقدار رأی آورده است.
در انتخابات الکترونیکی عملیات شمارش توسط دستگاه انجام می‌شود و تعرفه کاغذی هیچ کاربردی نخواهد داشت.
تمامی پرینت‌ها و حافظه دستگاه‌ها تا زمان رسیدگی به شکایت‌ های احتمالی برخی داوطلبان نگهداری می‌شوند و در جریان رأی گیری نیز هیچ فردی اطلاعی از میزان آرای کاندیداها ندارد.
امکان اختلال شبکه‌ای در برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود نداشته و صندوق‌های الکترونیکی انتخابات به گونه‌ای طراحی شده که امکان اتصال به شبکه را ندارد و با قطع شدن شبکه هیچ‌گونه اختلالی در فرآیند انتخابات پیش نمی‌آید.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می‌شود.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 120 هزار نفر جمعیت دارد.
243 نفر برای انتخابات شورای شهر یاسوج تایید صلاحیت شده اند.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.