عارف بهگام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد طرح در زمینه تأمین آب اراضی ده جلیل و تنگ انگشتری، تعمیر و تجهیز شبکه و چاه‌های آب، احداث بند انحرافی و کانال انتقال رودبال، تأمین آب اراضی دژسلیمان، احداث بند انحرافی ناصرآباد، ساماندهی رودخانه دیل، تعیین حریم بخشی از رودخانه‌ها در سطح شهرستان‌ها، مطالعه و اجرای انتقال آب به دشت امامزاده جعفر و مطالعه و اجرای آب‌رسانی به دشت‌های خان احمد و دشت مور است.
وی بیان کرد: این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی با اعتباری بیش از 264 میلیارد و 275 میلیون ریال و پیشرفت پنج تا 99 درصد در دست اجراست.
رئیس اداره امور آب گچساران و باشت گفت: از این تعداد طرح‌ هشت مورد با اعتباری بیش از 9 میلیارد و 275 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در دست اجراست.
وی افزود: این طرح‌ها شامل طرح تأمین آب ده جلیل و تنگ انگشترک، احداث بند انحرافی ناصر آباد، ساماندهی رودخانه دیل، احداث بند انحرافی و کانال انتقال رودبال و تعمیر و تجهیز شبکه و چاه‌های آب و اجرای طرح مطالعه نقاط مستعد دیم کشاورزی در سطح شهرستان گچساران است.
بهگام گفت: از میزان اعتبارات اختصاصی به این طرح‌ها تاکنون پنج میلیارد و 327 میلیون ریال جذب شده است.
وی ابراز کرد: سه طرح ملی با اعتبار بیش از 255 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی پنج تا 99 درصد در این شهرستان در دست اجراست.
بهگام تصریح کرد: مطالعه و اجرای انتقال آب به دشت امامزاده جعفر، اجرای ساماندهی رودخانه دیل و مطالعه و اجرای آب‌رسانی به دشت‌های خان احمد و دشت مور از طرح‌های ملی در دست اجرا در این شهرستان است.
بهگام اظهار داشت: از این میزان اعتبارات ملی اختصاصی تاکنون 215 میلیارد ریال جذب شده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای این تعداد طرح ملی و استانی تاکنون 220 میلیارد و 327 میلیون ریال هزینه شده است.
سالانه سه میلیون و 272 هزار و 252 متر مکعب از چاه‌های دشت امامزاده جعفر (ع) برای امور کشاورزی و مصارف مختلف استفاده می‌شود که اجرای طرح تأمین آب گامی در راستای پیشگیری از کاهش آب سفره‌های زیر زمینی است.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.