به گزارش ایرنا، علی لدنی نژاد روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت که هم اینک طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب که پس از 10 تا 13 سال معطل مانده بودند عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
لدنی نژاد بیان کرد: میزان جمع آوری تصفیه فاضلاب در شهرهای استان نیز با 59 درصد افزایش از 35 هزار متر مکعب به ازای هر شبانه روز در سال 92 به بیش از 55 هزار مترمکعب در پایان سال 95 رسید.
وی ابراز داشت که تعداد مشترکان فاضلاب در شهرهای مختلف این استان با 58 درصد رشد از 21 هزار مشترک در سال 92 به 34 هزار و 640 مورد تا پایان سال 95 رسید.
وی تصریح کرد که تصفیه خانه فاضلاب شهر گچساران نیز در 2 فاز پس از 11 سال در دولت فعلی به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیات دولت در مرداد ماه سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب‌رسانی به چهار شهر چرام، دهدشت، سوق و لنده از طریق سد کوثر یکی از مصوبات مهم این سفر در حوزه آب‌رسانی بوده است.
اعتبار تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج 150 میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن نیز یک سال است.
لدنی نژاد ادامه داد که تأمین آب آشامیدنی سالم به میزان یک هزار و 700 میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر 152 هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.
وی با اشاره به سایر اقدام‌های شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم گفت: اصلاح و توسعه 140 کیلومتر شبکه آب شهرهای استان، ساخت مخزن یکهزار متر مکعبی بتنی چیتاب، ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی بتنی مارگون و اجرای رینگ مخازن دوگنبدان به طول 11 کیلومتر از جمله این اقدام‌ها بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 713 هزار نفر جمعیت 17 شهر دارد.
بیش از 50 درصد جمعیت این استان در شهر زندگی می کنند.
خبرنگار: حمید جهان ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.