سید یدالله حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که میانگین سرانه بیمه روستائیان در دولت گذشته تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت210 هزار ریال بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به حدود 970هزار ریال رسید.
وی تصریح کرد: این درحالی است که با افزایش سرانه بیمه درمانی در دولت تدبیر و امید حدود 97 درصد از هزینه درمان روستائیان توسط خود دولت به بیمارستان ها، مراکز درمانی و موسسه های زیرپوشش پرداخت می شود.
به گفته حسینی، دولت با وجود محدودیت های مالی به تمام تعهداتش در زمینه بیمه همگانی عمل کرده و مشکلی برای پرداخت دستمزد پزشکان طرف قرارداد وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تا قبل از سال 1392 افزون بر 10درصد از جمعیت این استان فاقد پوشش بیمه درمانی بود، افزود: هم اینک با همت دولت یازدهم و اجرای طرح بیمه همگانی سلامت، در پایان سال 1395هیچ فردی در استان فاقد پوشش بیمه درمانی وجود ندارد.
وی شمار جمعیت بیمه ای در استان کهگیلویه وبویراحمد را تا قبل از دولت یازدهم 450 هزار 635 نفر ذکر کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان در پایان سال 1395 به 500 هزار و 716 نفر افزایش یافت.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که شمار بیماران خاص زیرپوشش از 812 نفر در سال 1392 به یکهزار و 25 نفر تا پایان سال 95رسید.
حسینی ادامه داد: افزون بر 13میلیارد ریال هزینه های پرداختی بابت درمان بیماران خاص قبل از سال 92بوده که این میزان در پایان سال 95 برای بیماران خاص 76 میلیارد ریال سالانه توسط این اداره کل پرداخت می شود.
وی با اشاره به واگذاری امور به بخش خصوصی و افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان گفت که تاکنون با حدود 30 دفتر پیش خوان در مناطق مختلف استان تفاهم نامه همکاری منعقد شده و بسیاری از امور بیمه ای مردم در این دفاتر انجام می شود.
وی ادامه داد که میزان پرداختی به بیمه شدگان استان تا قبل از آغاز دولت یازدهم و طرح تحول سلامت در استان کمتر از 280 میلیارد ریال بود.
حسینی بیان کرد: این در حالی است که میزان پرداختی حق بیمه سالانه ظرف سه سال و نیم گذشته در این استان افزون بر یکهزار و 100 میلیارد ریال بوده است.
وی تاکید کرد که سازمان بیمه سلامت با چهار کارکرد و رویکرد مهم از جمله حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش بیمه همگانی، بهره مندی عادلانه از خدمات و اطمینان از تضمین کمیت و کیفیت خدمات از طریق خرید ایفای نقش می کند.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.