به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز شنبه در همایش یک روزه اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی در یاسوج اظهار داشت: حدود 2 میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که این میزان در گذشته تنها یک میلیون و 300 هزار مترمربع بوده است.
وی افزود که 85 باب خانه بهداشت در سه سال و نیم گذشته با مشارکت استانداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان ساخته و تحویل شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد روستاهای گازدار این استان با رشد 11 درصدی از 59 درصد قبل از دولت یازدهم هم اینک به 70 درصد در طول سه سال و نیم گذشته رسیده است.
نیک اقبالی عنوان کرد که قبل از دولت تدبیر و امید 365 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار بود که این تعداد به 570 مورد رسیده است.
وی ابراز داشت: دسترسی اهالی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به آب آشامیدنی سالم از 54 درصد قبل از دولت یازدهم هم اینک به 60 درصد افزایش یافته است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که سرانه مسکن افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی در روستاهای این استان از 10.5 درصد به 15.7 درصد در دولت تدبیر و امید رسیده است.
نیک اقبالی اظهار داشت: در سه سال و نیم گذشته برای 238 خانواده 2 معلولی ساکن در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد مسکن ساخته شده است.
وی افزود که دهیاران سربازان خط مقدم سنگر خدمات رسانی به روستاها بوده و رسالت سنگینی در زمینه توسعه و پیشرفت مناطق روستایی بر عهده دارند.
نیک اقبالی بیان کرد: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موظفند خدمات ارزنده دولت یازدهم در تمامی عرصه ها از جمله حوزه روستایی را اطلاع رسانی کنند.
وی عنوان کرد که مطالبات روستائیان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان اجرایی این استان نسبت به سال های قبل تغییر اساسی کرده و متنوع تر شده است.
نیک اقبالی ابراز داشت: این درخواست ها در گذشته بیشتر مربوط به مسائل زیرساختی شامل آب، برق، گاز و جاده ارتباطی بود در حالی که هم اینک در زمینه اینترنت پرسرعت، افزایش پهنای باند اینترنت، ساخت دفاتر آی.سی.تی و پیشخوان دولت و گسترش فیبر نوری و شبکه دیجیتال است که چنین امری بیانگر توسعه و پیشرفت روز افزون روستاهای کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
40 نفر از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای فعال و نمونه کهگیلویه و بویراحمد در این همایش تجلیل شدند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.