به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در همایش یک روزه اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی در یاسوج اظهار داشت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم سهم پرداختی از جیب مردم تنها پنج درصد شده که خدمت مهمی است.
وی گفت: 820 میلیارد ریال در سه سال و نیم گذشته به دهیاری های کهگیلویه و بویراحمد کمک شده در حالی که وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نبود.
وی افزود که دولت یازدهم نگاه و رویکرد ویژه ای به روستاهای کشور دارد و روستا به عنوان مرکز تولید و اشتغال مطرح می شود در صورتی که در گذشته چنین نگرشی در مورد روستاها وجود نداشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روستاهای این استان شرایط لازم برای زیست بهتر و ماندگاری جمعیت را دارند و باید زمینه برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در استان فراهم شود.
خادمی با اشاره به افزایش چهار هزار نفری جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 نسبت به سال 1390، عنوان کرد: سند توسعه روستایی این استان در حال تدوین بوده و با تصویب آن ظرفیت ها و توانمندی های روستاهای استان مشخص و در راستای توسعه و ایجاد تحول در این مناطق تلاش و برنامه ریزی خواهد شد.
وی ابراز داشت: باید انجام بخش عمده ای از امور در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی واگذار شود و این امر مهم نیز جزء سیاست های دولت تدبیر و امید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این استان در چهار دور گذشته با ارائه خدمات ارزنده نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت مناطق روستایی استان داشته اند.
خادمی به همزمانی آغاز فعالیت دولت یازدهم با دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در آن زمان تورم 44 درصدی، رشد اقتصادی 6- درصدی و کاهش ارزش پول ملی شرایط نامطلوبی را در کشور ایجاد کرده بود.
وی افزود که به همت دولت یازدهم بخشی از این مشکلات برطرف و وضعیت به طور روز افزون بهبود یافت.
خادمی بیان کرد: با توجه به بالا بودن حجم مشکلات کشور در زمینه های مختلف تلاش و اقدام های گسترده ای نیز توسط دولت تدبیر و امید برای کاهش آنها انجام شد.
وی عنوان کرد: برخی افراد انگار از کره دیگری آمده و نمی دانند مشکلات کنونی کشور مربوط به گذشته است و چنین اظهار می کنند که مشکلات در همین دولت ایجاد شده و باید توسط آن نیز برطرف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم باید شرایط گذشته با وضعیت فعلی مقایسه شود و در غیر این صورت منصفانه نیست.
وی گفت: تورم 44 درصدی کشور به زیر 10 درصد در دولت یازدهم کاهش یافته و رشد اقتصادی نیز از 6- درصد به 8+ درصد افزایش یافته که اقدام های ارزنده ای به شمار می روند.
40 نفر از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای فعال و نمونه کهگیلویه و بویراحمد در این همایش تجلیل شدند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.