ساسان عباسی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در ششمین مورد اهدای عضو در سال جاری خانواده نوع دوست کهگیلویه‌ای در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
وی گفت: مرحوم «ابراهیم روهنده»، 25 ساله ساکن روستای «چنگلوا» از توابع شهرستان کهگیلویه روز جمعه به دلیل سقوط از ارتفاع دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود.
وی ادامه داد: پس از تأیید مرگ مغزی روهنده توسط تیم پزشکی با خانواده وی برای اهدای اعضای بدن نامبرده رایزنی صورت گرفت که به این کار رضایت دادند.
عباسی گفت: پس از رضایت خانواده مرحوم روهنده، تیم جراحی پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافت و اعضای این مرحوم را از بدن وی خارج کردند.
عباسی تصریح کرد که 2 کلیه، کبد و 2 قرنیه بیمار مرگ مغزی شده توسط تیم جراحی پیوند، جدا و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 700 هزار نفر جمعیت دارد و این استان در سال گذشته در زمینه اهدای عضو در کشور رتبه نخست را کسب کرد.
205 مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته انجام شده که در این میان حدود 544 عضو از این بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
به‌طور متوسط 82،5 درصد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد برای اهدای اعضای بیماران خود رضایت داده‌اند که این رقم در کشور 76 درصد است.
واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج فعال شده است.
میزان رضایت شهروندان و مردم این استان در زمینه اهدای عضو بیماران بالای 85 درصد است.
آگاهی و اطلاع رسانی انجام گرفته از طریق رسانه ها، همکاری مسئولان دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ اهدای عضو در استان به ویژه در مناطق روستایی داشته است.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8005/1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.