به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز پنجشنبه به همراه شماری از مدیران نفتی کشور از روند ساخت پتروشیمی در حال اجرای گچساران دیدن کرد.
جمعی از مدیران مناطق نفت خیز جنوب کشور، استاندار و هر سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این بازدیدحضور داشتند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور نیز گفت که اعتبارات پتروشیمی گچساران به مبلغ 346 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال تأمین شده است.
مرضیه شاهدایی اظهار داشت: از این میزان 220 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی است.
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که 50 درصد تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی گچساران خریداری و در این مکان مستقر شده است.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: کار خاکبرداری برای نصب برج های خنک کننده، نصب کوره ها و مخازن پتروشیمی گچساران در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی گچساران تا سه سال آینده افتتاح می شود، افزود که تامین زیرساخت های گاز و آب این طرح صنعتی و اشتغالزا نیز در حال انجام است.
تاجگردون بیان کرد: این طرح صنعتی سالانه یک میلیون تن اتیلن را تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست اجراست، عنوان کرد که با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از 2 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
2082/7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.