به گزارش ایرنا بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در نشست با مدیران صنعت نفت گچساران، یکی از دغدغه‌های مهم وزارت نفت را قرارداد «مدت موقت» کارکنان این صنعت اعلام کرد و گفت: برخورد با این افراد هیچ‌گاه از روی ریاکاری نبوده و با توجه به پایین بودن حقوق آنها، یافتن راه حل برای رفع مشکل دشوار است.
وزیر نفت گفت: عده‌ای از کارشناسان وزارت نفت در حال تلاش برای رفع مشکل این افراد هستند.
زنگنه ابراز کرد: به دلیل کم توجهی و بی مهری دولت گذشته صنعت نفت دچار لطمه‌های چشمگیری شده بود و دولت در چهار سال گذشته به دنبال فعال کردن مجدد این صنعت بود.
وی خواستار مشخص کردن روابط مالی شرکت ملی نفت ایران از سوی دولت شد و گفت: با 14،5 درصد از پول فروش نفت نمی‌شود صنعت نفت را اداره کرد.
مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب گفت: یکهزار و 360 میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های عام المنفعه گچساران است.
محسن امیریان افزود: سهم وزارت نفت از بزرگترین پروژه عام المنفعه در این شهرستان، یک هزارو 200 میلیارد ریال است که مربوط به راه‌های ارتباطی منتهی به تأسیسات نفت و گاز است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گفت: اعتبارات پتروشیمی گچساران به مبلغ 346 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال تأمین شده است.
مرضیه شاهدایی افزود: از این مبلغ 220 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گچساران در این نشست گفت: تولید نفت در میدان گچساران هم اکنون 620 هزار بشکه در روز است.
هوشنگ صیدالی ابراز کرد: این شرکت هم اکنون مسئولیت تولید و صیانت از 15 میدان نفتی فعال را با استفاده از 775 حلقه چاه بر عهده دارد.
میدان نفتی گچساران در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که تولید از مخزن آن همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با تولید متوسط 640 هزار بشکه نفت در روز، سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی ایران دارد.
حوزه نفتی گچساران به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی ایران شناخته می‌شود.
عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی گچساران در سال 85 آغاز شد و هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این طرح در زمینی به مساحت 157 هکتار در حال ساخت است.
پتروشیمی گچساران در صورت راه اندازی مواد اولیه پتروشیمی های بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون را تأمین خواهد کرد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.