علی مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها در زمینه احداث کانال آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی حومه گچساران، ساخت جاده دسترسی و جاده بین مزارع، مطالعه ایستگاه پمپاژ، احداث پل بین مزارع، احیاء و مرمت قنوات، تجهیز چاه‌های آهکی، مطالعه و توسعه باغات، نظارت و کنترل آفات عمومی و سازمان‌دهی مالکیت اراضی کشاورزی است.
وی میانگین پیشرفت این طرح‌ها را 15 تا 80 درصد اعلام کرد و گفت: بهره‌برداری از آنها تأثیر مهمی بر اقتصاد این شهرستان خواهد داشت.
مرادی بیان کرد: هم‌اکنون 15 پروژه درزمینهٔ ساخت کانال آبیاری روستاهای گبرستان، آرو، ده جلیل خیرآباد، سرتیره، رودبال، نازمکان، سید جمال‌الدین، دیل، مارین، اسپر، چرزو، اسپر، شامبراکان، لیشتر، ده خلیفه و مردان معصوم با اعتباری بیش از 13 میلیاردو 850 میلیون ریال در دست اجراست.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد طرح عمرانی را 35 تا 65 درصد اعلام کرد.
وی ابراز کرد: چهار پروژه ساخت جاده بین مزارع در روستاهای کلاغ نشین، اسلام آباد لیشتر، ناصرآباد و چرزو با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون ریال، پیل بین مزارع روستای اسپر، ماهور باشت، تلخاب شیرین، سراب ننیز، پشه کان و مارین با اعتبار سه میلیارد و 371 میلیون ریال در دست اجراست.
مرادی اظهار داشت: طرح تأمین آب و تجهیز وسایل آبیاری برای مقابله با خشکسالی با اعتبار یک میلیارد ریال، اجرای شبکه‌های تأمین آب روستاهای امامزاده جعفر به 32 میلیارد ریال اعتبار، اجرای سدهای خاکی با یک میلیارد و 500 میلیون ریال و ساخت ایستگاه پمپاژ دژ سلیمان با سه میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
وی تصریح کرد: 65 میلیارد و 336 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته به طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی گچساران اختصاص یافت که از این میزان 14 میلیارد و 556 میلیون ریال جذب شد.
مرادی گفت: 30 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل‌کشت در گچساران وجود دارد که از این میزان 9 هزار هکتار به روش نوین آبیاری می‌شود.
سالانه 100 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در گچساران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.