فیض الله پاسره روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که این تعداد روستا بیش از 11 هزار و 600 خانوار روستایی در قالب 47 هزار و 87 نفر را شامل می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
یکهزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب‌رسانی هستند.
وی تصریح کرد که این تعداد روستا در قالب 65 طرح آب‌رسانی با اعتبار افزون بر 240 میلیارد ریال از آب سالم بهره‌مند شدند.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال 92 از 68 درصد به حدود 73.15 درصد رسیده است.

** اجرای 18 مجتمع آب‌رسانی در کهگیلویه و بویراحمد
پاسره تصریح کرد که 381 میلیارد ریال از محل بند ج تبصره پنج قانون بودجه سال 1394(صندوق توسعه ملی) برای اجرای 18 مجتمع آب‌رسانی روستایی این استان تخصیص یافته است.
وی با اشاره به فرایند هزینه کرد 381 میلیارد ریال صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی در استان، گفت: این میزان اعتبار برای 18 مجتمع آب‌رسانی روستایی در قالب 470 روستا تخصیص یافته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تخصیص این میزان اعتبار نیز 100 درصد است، گفت: 107 هزار نفر از جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری و تکمیل این مجتمع‌های آب‌رسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
پاسره تصریح کرد: فاز دوم آب‌رسانی به پشته زیلایی چرام، قیام -موگرمون -لنده، تاکسیسه و شهنیز بخش مارگون و مجتمع آب‌رسانی لوداب با 68 روستا از جمله این مجتمع‌هاست.
وی مجتمع آب‌رسانی کاکان بویراحمد، مجتمع آب‌رسانی دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر، مجتمع آب‌رسانی باباکلان و بوسنگان باشت را نیز از دیگر مجتمع‌های مهم و در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان ذکر کرد.
وی ابراز داشت: چهار مجتمع آب‌رسانی در قالب 145 روستا از این تعداد تا پایان سال مالی 95 (تیرماه 96) بر اساس برنامه ریزی انجام شده به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجتمع آب‌رسانی گوشه و مزدک شهرستان بویراحمد، مجتمع آب‌رسانی چشمه گلی شهنیز بخش مارگون، مجتمع آب‌رسانی لوداب در قالب 68 روستا و مجتمع قیام موگرمون شهرستان لنده است.
پاسره میزان اعتبار تخصیص یافته برای این چهار مجتمع آب‌رسانی شامل گوشه و مزدک، شهنیز مارگون، لوداب و قیام موگرمون لنده را به ترتیب 21،10، 44 و 20 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی گفت: 10 درصد از کل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌ای کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار برای توسعه طرح‌های آب‌رسانی روستایی در این استان تخصیص یافته است.
کل اعتبارات تملک و دارایی‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال 91 حدود هزار و 800 میلیارد ریال بوده که در سال 96 به هفت هزار و 930 میلیارد ریال رسید.
پاسره اظهار کرد: موضوع کیفیت و تأمین آب سالم و بهداشتی و گندزدایی مستمر آب آشامیدنی در روستاها اولویت نخست و در عین حال خط قرمز شرکت آبفای روستایی این استان محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح‌های آب‌رسانی روستایی در استان نیز با همین رویکرد و بیشتر با هدف اصلاح و بهسازی شبکه‌ها، خطوط انتقال و کیفیت منابع آبی خواهد بود.
خبرنگار: حمید جهان** انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
3016/6110/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.