به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز یکشنبه در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت که یکی از چالش های اساسی حوزه فرهنگ در کشور آنست که هنوز چشم انداز روشنی از این مقوله مهم در آینده جامعه وجود ندارد.
وی نبود یک متولی خاص، موازی کاری، سطحی نگری ها و وادادگی را از دیگر چالش ها و آسیب های جدی فراروی مقوله فرهنگ در کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از طرح ها و لوایح و برنامه های اجرایی از سوی دولت ها و مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون در حوزه فرهنگ کارساز نبوده است.
وی، بررسی چندین طرح و لایحه در حوزه فرهنگ از جمله نظام جامع رسانه ای، بررسی طرح تنقیح قوانین حوزه ورزش، طرح جمعیت و تعالی خانواده و طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را از مهمترین برنامه های در دست اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد که نمایندگان مجلس فروردین سال جاری با یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کردند.
این طرح دارای یک ماده واحده و 2 تبصره است که در ماده واحده آن آمده است: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تمامی اختیارات و وظایفی که سازمان مذکور به سبب قوانین و مقررات دارا است به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تبدیل می شود.
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به طرح جامع نظام رسانه ای نیز گفت که با توجه به رشد رسانه‌ها و تغییر و تحولات صورت گرفته در فضای مجازی نیاز به بازنگری کلی در قانون رسانه احساس می‌شود تا متناسب با پیشرفت ها و تکنولوژی های جدید که در رسانه به کار گرفته می‌شود قانون گذاری لازم نیز صورت گیرد.
وی با اشاره به تخصیص افزون بر 100 میلیارد ریال برای فعالیت های قرآنی در سطح کشور در بودجه سال جاری نیز گفت که این میزان به هیچ وجه جوابگوی نیازها و اجرای مطلوب و در خور شان برنامه های معنوی و قرآنی نیست.
** عدم توجه به حوزه فرهنگ ضعف مناظره نخست
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ارزیابی نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز گفت بی توجهی به حوزه فرهنگ هم در طرح سئوالات و مباحث مطرح شده از سوی نامزدها مشهود بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم همچنین برنامه های صدا و سیما و و وجود شبکه های مجازی و رسانه ها را برای پوشش دهی کامل تبلیغات انتخاباتی نامزدها مناسب و کافی دانست و گفت که نامزدها باید از سایر روش های پرهزینه در این راستا پرهیز کنند.
حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به نظارت ناکافی بر روی شبکه های اجتماعی و نشانه رفتن اخلاق و آبروی افراد در فضای مجزی نیز گفت که نبود شبکه ملی اطلاعات برای ساماندهی و مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی از ضعف های محسوس در این راستا دانست.
وی نام گذاری روزی به نام یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران را یاد آور شد و گفت که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای ثبت این روز در تقویم جمهوری اسلامی آماده همکاری با مسئولان و متولیان امر در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
وی ابراز داشت که وجود مناظر بکر و ظرفیت های متعدد طبیعی، گردشگری و خدادادی می تواند این شهر و استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از مناطق هدف گردشگری در کشور تبدیل کند که البته باید زیرساخت ها و امکانات موجود برای جذب بیشتر گردشگران نیز فراهم باشد.
خبرنگار: حمید جهان**حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.