به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از یاسوج،رحمان خادم در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد:جمعیت بهره مند از گاز روستایی انجام شده در دولت یازدهم بیش از ۶۰ هزار نفر می باشد که حدود۱۸ هزار خانوار را پوشش می دهد.مدیر عامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: از مجموع ١٧ شهر استان ١٥شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند .
رحمان خادم در ادامه افزود:دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی از نعمت گاز برخوردار نبودند که به همت دولت تدبیر و امید گاز رسانی به این دو شهر در حال انجام است.
خادم در ادامه نیز در خصوص گاز رسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی افزود: فاز اول و دوم این پروژه ١٦ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و تا اولیل خرداد ماه امسال به بهره برداری میرسد.

وی همچنین گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه نیز آغاز گردیده است.
مدیر عامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گاز رسانی به بخش سرآسیاب و منطقه ممبی شهرستان بهمئی را یکی دیگر از پروژه های مهم گازرسانی استان دانست و افزود: مطالعات لازم در این زمینه انجام شده و امسال عملیات اجرایی این پروژه از سمت شهرستان لنده با خط ٦ اینچ با اعتباری بالغ بر ١٦ میلیارد تومان آغاز خواهد شد .

وی تصریح کرد: جمعیتی بالغ بر ١٧ هزار نفر با بهره برداری از این پروژه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

رحمان خادم با اشاره به اینکه ٧٥درصد از روستاهای واجد شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: این میزان در شهرستان گچساران ١٠٠درصد، بویراحمد ٨١درصد، کهگیلویه ٤٦درصد، باشت ٨٥درصد، دنا ٨١درصد، چرام ٨٦درصد، بهمئی ٣٩درصد و لنده ٦٧درصد است.
وی تاکید کرد: ١٦٨هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که از این تعداد ١٢٢هزار و٦٠٠ خانوار شهری و ٤٥ هزار و چهارصد خانوار روستایی است

خادم تصریح کرد : با این وضعیت ٩٧درصد کل خانوار های شهری و٧٢درصد خانوار های روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 632044
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.