بهمن آزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران افزود که ساخت 68 کیلومتر جاده عشایری،32 دهنه پل و ابنیه فنی، بهسازی 227 دهنه چشمه و آبشخور دام، احداث 298 باب سرویس بهداشتی، اجرای 258 هکتار طرح توسعه زمین‌های کشاورزی و ساخت 128 منابع ذخیره آب از مهمترین خدمات دولت تدبیر و امید برای کمک به رفاه زندگی کشاورزی و افزایش درآمد این قشر زحمتکش در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی بازگشایی و مرمت سالیانه چهارهزار کیلومتر جاده عشایری، نگهداری از 16 هزار متر مربع تاسیسات عشایری، اجرای طرح مطالعاتی 500 کیلومتر ایل راه و اجرای طرح‌های مطالعه تأمین آب کشاورزی پنج مورد از دیگر خدمات به جامعه عشایری در چهار سال گذشته بوده است.
آزادی تصریح کرد که در مجموع 120 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زندگی عشایری در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1392 تاکنون هزینه شده است.
آزادی گفت: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تولید بیش از چهار هزار مترمربع انواع صنایع دستی نیز مقام نخست تولیدات صنایع دستی استان را به خود اختصاص داده است.
وی تولید سالانه 276 تن انواع پشم، 400 هزار تخته پوست و فعالیت در بخش‌های کشاورزی و باغداری در حدود سه هزار و 815 هکتار زمین کشاورزی را از سایر فعالیت‌های جامعه عشایری این استان در این زمینه‌ها ذکر کرد.
12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.
تعداد دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون رأس است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.