به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دوازدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 در سراسر کشور برگزار می‌شود.
سید کرامت الله کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که صلاحیت 719نفر از مجموع کل داوطلبان شوراهای اسلامی درحوزه شهری و سه هزار و 719 نفر نیز در روستاها تایید شده است.
وی تصریح کرد که تعداد افرادی که صلاحیت آنها در حوزه شهری تایید نشد، 10 نفر و در روستاها نیز 71 نفر بوده است.
وی، شمار کل انصراف دهندگان در حوزه شهری و روستایی در انتخابات شوراهای اسلامی در استان را 81 نفر عنوان کرد و افزود: 71 نفر از این تعداد در حوزه روستایی و پنج نفر نیز در حوزه شهری بوده است.
دبیرستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که شمار داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در استان نسبت به دوره چهارم نیز حدود پنج درصد رشد داشت.
کریمی افزود که بر اساس برآوردهای اولیه بیش از یکهزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات اردیبهشت سال جاری در این استان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت که با توجه به انتخابات دوره‌های گذشته در استان تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار در مناطق مختلف این استان 10 درصد نسبت به دور قبل افزایش خواهد یافت.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور داوطلبان زن در این استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره چهارم 230 درصد افزایش داشته است.
کریمی با بیان اینکه در 17شهر استان، شورای شهر تشکیل می شود، گفت که تعداد سه شهر شورای هفت نفره و 14 شهر شورای پنج نفره خواهند داشت.
وی افزود: همچنین در 742 روستای استان انتخابات شورای روستا برگزار خواهد شد که 721 روستا شورای سه نفره و در 21 روستا نیز شورای پنج نفره تشکیل می شود.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: 25 روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات نشده و یا داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا نداشتند.
کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت افزون بر 700 هزار نفری دارای 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 740 روستای آن بالای 20 خانوار است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.