عبدالرحیم رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 95 نفر از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده این شهرستان در حوزه شهر و 371 نامزد در روستاها بوده است.
وی بیان کرد که از مجموع کل داوطلبان، 100 نفر در حوزه شهری و 378نفر در روستاها داوطلب حضور در صحنه انتخابات شوراهای اسلامی در گچساران شده بودند.
رحیمی ادامه داد: یک نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان قبل از آغاز فرایند بررسی، انصراف خود را اعلام کرد.
وی ابراز داشت: از مجموع داوطلبان رد صلاحیت شده این شهرستان پنج نفر در حوزه شهری و هفت نفر در روستاها بوده است.
فرماندار گچساران گفت: چهار نفر بخاطر نقص مدرک و هشت نفر دیگر بر اساس استعلام مراجع چهارگانه از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان رد صلاحیت شده اند.
رحیمی تصریح کرد: از مجموع رد صلاحیت شدگان در شهر دوگنبدان یک نفر زن و چهار نفر مرد هستند.
وی با بیان اینکه افراد رد صلاحیت شده می‌ توانند طبق قانون اعتراض خود را به مراجع قانونی اعلام کنند، گفت: آمار نهایی داوطلبان بعد از بررسی موارد اعتراضی و تغییرات تکمیلی به اطلاع مردم خواهد رسید.
فرماندار گچساران، میانگین سن این داوطلبان را 28 تا 67سال عنوان کرد و گفت: 75 نفر از این تعداد متاهل و 26 نفر مجرد هستند.
رحیمی، تعداد شعب اخذ رأی گچساران را 133 مورد ذکر کرد و افزود: 63 شعبه از این تعداد در نقاط شهری و 70 شعبه نیز در مناطق روستایی مستقر می‌شوند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت‌ سالجاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.
هم‌اکنون 120 روستا و آبادی دارای کد شناسه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 56 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار است.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.