به گزارش ایرنا، تعداد روستاهای شهرستان چرام 163 روستاست که از این تعداد 48 روستا بالای 20 خانوار هستند که تاکنون 32 روستا گازرسانی شده اند.
تا قبل از سال 92 نزدیک به 60 درصد مردم چرام از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند که این آمار در دولت تدبیر و امید به نزدیک 80 درصد رسیده است.
ابراهیم فتاح پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت و نقش راهبردی انرژی گاز در رفاه اجتماعی، اظهار داشت: گازرسانی به مناطق محروم در این دولت در سطح شهرستان چرام شتاب بیشتری به خود گرفته است.
وی، نصب 135 فقره علمک فلزی در حوزه مسکن، گازرسانی به مناطق روستایی شهرستان چرام با نصب 150 فقره انشعاب فلزی و پلی اتیلن، گازرسانی به منطقه سادات امام زاده علی در 2 فاز با اجرای هفت هزار و 500 متر شبکه پلی اتیلن و گازرسانی به منطقه محروم پشته زیلایی با اجرای 39 هزار و 720 متر شبکه پلی اتیلین را از خدمات دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون ذکر کرد.
فتاح پور اجرای بیش از 6هزار 800 متر شبکه فولادی و 168متر شبکه پلی اتیلین در نقاط مختلف شهری چرام را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی ذکر کرد.
وی، اجرای شبکه گازرسانی به روستاهای دره آخوند و امام زاده علی، گازرسانی به روستاهای دره شیری، شراب گروه، تلخاب و پای بست، واگذاری 500 فقره انشعاب گاز به روستاهای مندان، آب ماهی، دره شیری و پای بست را از خدمات خوب دولت یازدهم در حوزه گازرسانی روستایی ذکر کرد.
فرماندار چرام افزود: عملیات گازرسانی به مناطق سادات امامزاده علی و پشته زیلایی با اعتباری قریب به 35 میلیارد ریال در سال جاری اجرایی شده است.
وی گفت: عملیات علمک گذاری منازل در معابر بازگشایی شده مطابق طرح هادی روستاها نیز در حال انجام است.
فتاح پور با اشاره به ارتباط تنگاتنگ انرژی گاز و حفاظت از محیط زیست و گونه های گیاهی جنگلی، اظهار کرد: با توجه به گازرسانی به روستاهای محروم در این دولت، شرایط پوشش جنگلی و زیست بوم مناطق روستایی چرام بهبود خواهد یافت.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7531/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.