به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور خیرین، شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و اقشار مختلف در سالن شهید ایزدپناه شهر یاسوج برگزار شد.

جهان محرابی در این جشنواره با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور وسیع ترین و باسابقه ترین مجمع خیرین در کشور است، اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد، از دیرباز علاقه به فراهم کردن زمینه جذب معلم و مدرسه‌سازی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 18 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شده است، افزود: در سه جشنواره اخیر حدود 46 میلیارد تومان تعهد خیرین بود که تاکنون 65 درصد آن محقق شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پدیده ویژه نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تعهد بانک‌ها برای احداث حداقل یک واحد آموزشی در استان است که رئیس بانک مرکزی کشور به طور مستقیم به همه بانک‌های دولتی و خصوصی و حتی صندوق‌ها دستور داده که در این زمینه اقدام کنند.

محرابی عنوان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 کلاس درس توسط خیرین در استان ساخته شده و یا در ساخت آنها مشارکت کرده‌اند، همچنین در دو سال گذشته بیش از 79 مدرسه پیش‌ساخته در استان نصب شده که 63 مورد از این تعداد توسط خیرین خریداری شده است.

وی بیان کرد: بیش از 39 مدرسه در قالب 156 کلاس درس هم در دست اجرا داریم که هزینه آنها توسط خیرین متقبل شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622235
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.