به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در مراسم کلنگ زنی ،گازرسانی به ۳ روستای سر گچینه،چشمه پلنگی و برد هری ، با همکاری شرکت گاز استان با اهمیت دانستن خدمات رفاهی به روستاییان گفت: در این طرح با توجه به اینکه این ۳ روستا از نعمت گاز محروم بوده اند ،جهت سهولت درکار و تامین بخشی از اعتبار این طرح ها ،قرار بر همکاری و همراهی بنیاد مسکن با شرکت گاز شد.

ابراهیم فرزانه گفت:طرح گازرسانی به این ۳ روستا با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال کلنگ زنی شد که با بهره برداری از این طرح ۴۳۲ نفر جمعیت در قالب ۹۰ خانوار از نعمت گاز استفاده خواهند کرد.

فرزانه اضافه کرد : برای اجرای این طرح ۴۷۰۰ متر عملیات شبکه نیاز است.
واگذاری ۳۰۰ پلاک زمین ،از اراضی ملی تحت اختیار بنیاد مسکن از دیگر طرح های گلنگ زنی در این روز بود ،که مدیر کل بنیاد مسکن در این زمینه گفت:۳۰۰ پلاک زمین با مساحت ۲۰۰ متر در اختیار روستاییان روستای چال بنیو قرار خواهد گرفت .

ابراهیم فرزانه گفت : با واگذاری این پلاک ها و همت روستاییان جهت ساخت این منطقه به شهرک تبدیل خواهد شد .
فرزانه گفت : کسانی که پلا ها را دریافت می کنند می بایست ساختمان را به صورت کامل ساخته و پس از اتمام ساخت سند در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
وی ابراز بیان کرد: امیدواریم همانند همیشه دستگاههای خدمت رسان در زمینه خدمت رسانی به این شهرک نوپا با ما و مردم همکاری کنند.
فرزانه تسهیلات اعطایی به هر یک از پلام ها را ۱۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت : در صورت نیاز بیشتر ۲۰ میلیون ریال دیگر بعنوان قرض الحسنه در اختیار مالکین پلاک ها قرار خواهد گرفت.
واگذاری ۱۰۰۰ سند به اهالی روستای سرابتاوه از دیگر برنامه های روز گذشته بود که فرزانه در این رابطه گفت:در خصوص واگذاری سند به روستایین در سطح استان کارهای متعددی صورت گرفته است و تعداد پرونده هایی که در این رابطه تشکیل شده است حدود ۴ هزار پرونده است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان اضافه کرد:طرح واگذاری سند به روستاییان در راستا حمایت از این عزیزان صورت گرفته است و زمان بسیار کمتری برای دریافت سند نیاز است ،ضمن اینکه نیازی به حضور روستاییان به دستگاهها نیست.
ابراهیم فرزانه به واگذاری سند به اهالی روستای سرابتاوه اشاره کرد و افزود: امروز ۱۰۰۰ سند روستایی به عزیزان واگذار خواهد شد و امیدواریم باقیمانده اسنادی که هنوز واگذار نگردیده است مردم و دیگر دستگاهها همکاری کنند که این طرح هر چه سریعتر به ۱۰۰ در صد برسد.
وی با اشاره به مزایای سند دار کردن خانه های روستایی گفت : این کار از اختلافات محلی تا حدود زیادی جلوگیری خواهد کرد و در زمینه اقتصاد خانواده ها جهت دریافت انواع تسهیلات برای ضمانت کمک شایانی خواهد کرد.
در همین ارتباط ۲ خانواده شهید و یکی از مدافعین حرم سند خود را بصورت نمادین دریافت کردند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621865
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.