به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود داربام ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 50 درصد جمعیت فعال استان به صورت داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت داشتند اظهار داشت: این استان یک هزار و 880 شهید، بیش از 10 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم انقلاب نمود.

مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: 99 درصد رزمندگان استان زیر 30 سال سن داشتند و 33 هزار نفر به تناوب به جبهه‌ها اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 270 نفر از شهدا پاسدار، 27 نفر در ارتش، 300 نفر سرباز و مابقی به صورت داوطلبانه و بسیجی در جنگ حضور داشتند، بیان کرد: کوچک‌ترین شهید استان 12 ساله و پیرترین 67 سال سن داشتند.

داربام با بیان اینکه 80 درصد از جامعه آماری شهدا از مناطق عشایری بودند، تصریح کرد: 99.5 درصد از شهدا در خط مقدم به فیض شهادت نائل آمدند.

مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 600 تن از شهدای این استان را دانش‌آموزان شامل می‌شوند، ابراز کرد: بیش‌ترین آمار شهدا در استان مربوط به روستاهای ده برآفتاب و قائم آباد جلیل است.

وی مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت ارشد استان در دولت تدبیر و امید را عدم بهره‌مندی 992 جانباز و 661 خانواده شهید از زمین و بیکاری قریب 3 هزار نفر از جامعه ایثارگری استان عنوان کرد و گفت: تشکیل شورای مشورتی هماهنگی امور ایثارگران، ساماندهی قبور شهدا، مناسب‌سازی و تسهیل در عبور و مرور جانبازان و معلولان در این دوره با جدیت پیگیری و انجام شد.

داربام با بیان اینکه در راستای اجرای بند (ل) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه مبلغ 6 میلیارد تومان معوض زمین به 600 نفر از جانبازان استان پرداخت شد، تصریح کرد: به تعداد 481 نفر از جانبازان و خانواده معظم شهدا در استان در دولت یازدهم زمین واگذار شد.

وی با بیان اینکه دیدار و سرکشی از خانواده شهدا مهم‌ترین وظیفه در قبال خون شهدا است، تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید و با حضور استاندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی 22 هزار سرکشی از خانواده شهدا در استان انجام شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621527
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.