ابراهیم فرزانه روز دوشنبه به مناسبت هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 5 هزار پرونده برای پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان تشکیل شد و به 2 هزار و 700 واحد مسکونی تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات برای ساخت و بهسازی پرداخت شد.
وی اظهار داشت: برای سه هزار واحد آسیب دیده در حوادث پرونده تشکیل شد که در این بین برای یک هزار واحد روستایی تا سقف 200 میلیون ریال و 220 واحد شهری تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
فرزانه از تأمین اعتبار 50 میلیارد ریالی برای کمک بلاعوض تسهیلات بازسازی خبر داد و اضافه کرد: کمک بلاعوض برای واحدهای نیمه‌تمام اقشار کم درآمد روستایی 10 میلیارد ریال بوده است و برای 75 خانوار دارای 2 معلول و بیشتر روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تسهیلات پرداخت شد.
وی ادامه داد: اعتبار بلاعوض برای خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر 25 میلیارد ریال بوده است.
فرزانه یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن استان را شناسایی روستاهای در معرض رانش ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال 95 تاکنون جابه‌جایی 55 روستای آسیب دیده و در معرض خطر رانش صورت گرفته است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان با اعتبار بانکی یکهزار و 200 میلیارد ریال در سال 95 شروع شد که در این بین شناسایی و تشکیل پرونده اولیه برای بافت فرسوده سه هزار و 500 واحد در دستور کار قرار گرفت.
ابراهیم فرزانه با اعلام اینکه یکهزار و 500 پرونده برای دریافت مجوز نقشه به شهرداری دوگنبدان معرفی شد، گفت: تأمین اعتبار وام بلاعوض بافت فرسوده برای کمک به آواربرداری، پروانه ساخت، تهیه نقشه و نظارت 270 میلیارد ریال بود و در همین راستا شروع به کار و پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده حدود یکهزار واحد در دستور کار قرار گرفت.
فرزانه در ارتباط با بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان بیان کرد: برای بازسازی بافت در معرض خطر شهر دوگنبدان تلاش‌های مستمری توسط مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت که بر همین اساس مصوبه‌ای در هیات دولت تدبیر و امید به تصویب رسید.
براساس این مصوبه پرداخت تسهیلات بازسازی با سقف 400 میلیون ریال با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض در اختیار اهالی بافت فرسوده شهر دوگنبدان قرار گرفت.
مساحت بافت فرسوده شهر دوگنبدان بیش از 164 هکتار است که بیش از 5 هزار واحد مسکونی در این بافت فرسوده وجود دارد.
تاکنون سه هزار و 500 پرونده در ستاد بازسازی شهر دوگنبدان تشکیل شده است.
از این تعداد تاکنون یکهزار و 500 نفر با مراجعه به ستاد بازسازی نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کرده، 620 واحد در حال شروع عملیات ساختمانی است و 200 واحد به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد بنیاد مسکن استان در حوزه ماشین‌آلات اشاره کرد و افزود: یکی از واحدهای اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد که در تمام طرح ها فعالیت‌های مستمر و چشمگیری دارد امور ماشین آلات است.
وی گفت: این واحد در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث و سوانح طبیعی و محوطه سازی مسکن‌های شهری به‌عنوان یک واحد پشتیبانی کننده و از بازوهای اجرایی فنی مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بشمار می‌رود.
فرزانه افزود: واحد ماشین آلات با برخورداری از انواع ماشین‌آلات، خدماتی را از ابتدا تاکنون ارائه کرده که مهمترین آن‌ها عملیات زیرسازی و آماده سازی، اجرای طرح هادی در بیش از 395 روستا، آماده سازی زمین روستاهای جابجایی در استان و اجرای عملیات آسفالت و زیر سازی بخشی از خیابان‌ها در استان بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت دارای یک هزار و 700 روستا است که کمتر از 48 درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی زندگی می‌کند.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.