مالیات بر ارزش‌افزوده ، مالیات غیرمستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.
مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که یک درصد سهم بخش سلامت، سه درصد سهم شهرداری‌ها و پنج درصد به حساب خزانه واریز می‌شود.
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند.
محمدعلی غفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال 95 از محل مالیات بر ارزش‌افزوده 470 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد که این رقم در سال 94 حدود 330 میلیارد ریال بود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهرداری و حدود 550 دهیاری است.
260 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سال 95 به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
در سال 95 برای اولین بار درآمدهای مالیاتی کشور از درآمدهای نفتی پیشی گرفته است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزایش پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده را بیانگر تحقق اهداف اقتصادی کشور مبتنی بر اتکا به منابع پایدار غیرنفتی و بارویکرد اقتصادی مقاومتی دانست.
غفاری از سازمان مالیاتی به عنوان یک مجموعه تخصصی و کارآمد یاد و گفت: اجرای طرح جامع اصلاح نظام مالیاتی به تحقق اهداف این سازمان در قالب اقدام و عمل کمک کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان 716 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.