به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حسن نوروزی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به فرموده مقام معظم رهبری با 5 رویکرد درون‌زایی، برون‌گرایی، دانش بنیان، عدالت محوری و مردمی بودن از سال 95 در دستور کار دولت قرار گرفت اظهار داشت: با نامگذاری سال‌های 95 و 96 به نام اقتصاد مقاومتی این مسئله به صورت جدی تر از سوی دولت پیگیری شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سال گذشته 32 نشست اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد، گفت: 6 نشست با حضور دکتر ستاری معاون فناوری رئیس جمهور که به عنوان معین استان در حوزه اقتصاد مقاومتی بودند؛ برگزار شد.

وی بیان کرد: در زمینه درون‌زایی اقتصاد و استفاده از پتانسیل‌های داخلی استان ظرف 4 سال گذشته با بیش از 3 برابر افزایش اعتبار عمرانی رو به رو بودیم که این اعتبارات در بروز‌رسانی زیرساخت‌های استان از جمله راه‌های مواصلاتی استان با استان‌های همجوار، پروژه‌های تامین آب فاضلاب شهرهای استان، احداث بیمارستان‌ها و برای ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی  و بهداشت و درمان هزینه شد.

نوروزی افزود: در زمینه مباحث کشاورزی بالغ بر 7 هزار هکتار اراضی در فاصله 3 سال گذشته زیرکشت آبی رفت که نمونه بارز آن پمپاژ آب امامزاده جعفر با 3 هزار و 500 هکتار بود.

وی با تاکید بر اینکه استان ما در زمینه صنعت با داشتن 3 دهم درصد صنعت کشور سهم ناچیزی دارد، گفت: طرح‌های نیمه تمام آجر دهدشت، سیمان مارگون،کارخانه آرد نشاسته که برگشت به تولید شد و از همه مهم تر پتروشیمی گچساران که 220 میلیون یورو در سال گذشته از تسهیلات صندوق توسعه ملی اعتبار برای آن مصوب شد اقدامات مطلوب استان در حوزه صنعت است.

نوروزی بیان کرد: در زمینه دانش بنیان اقتصاد در سطح استان پارک علم و فناوری از خواسته‌های دیرین  بود که خوشبختانه مشکل تخصیص زمین آن حل شد و بیش از 6 میلیارد تومان از اعتبارات بودجه عمومی در سال 96 برای احداث پارک استان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در زمینه استفاده از پتانسیل‌ها، تهیه زیرساخت و توسعه بخش اقتصادی بیش از 1400 میلیارد تومان توافق نامه با سازمان‌های توسعه‌ای کشور و با شرکت‎های سرمایه گذاری، بنیاد برکت و سازمان  اقتصادی کوثر منعقد شد.

نوروزی با بیان اینکه از اعتبارات داخلی وزارت نفت کمک‌های خوبی برای استان گرفته شد، گفت: بیش از 180 میلیارد تومان فقط برای دو محور ارتباطی بزرگ استان در مناطق نفت خیز از وزارت نفت اعتبار جذب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خروجی این اقدامات در استان کاهش نرخ بیکاری از 17.7 به 13.3 درصد بود  که در سطح استان‌های کشور بیش‌ترین کاهش را در یک سال گذشته داشتیم اما هنوز از متوسط کشور که 12 درصد است کمی بالاتریم و به طور قطع نرخ بیکاری بالای دو رقمی  مطلوب نیست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617178
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.