به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ابراهیم فرزانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون بیش از 6 هزار تسهیلات تعمیرات و احداث حمام روستایی در استان پرداخت شده است اظهار داشت:  تعداد  250 مهندس عمران و معماری بر ساخت و ساز روستایی در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این افراد در 20 دفتر طراحی در استان فعالیت می‌کنند، گفت: 87 هزار و 500 نفر ساعت کلاس‌های آموزشی برای ناظرین، کارگران و استادکاران در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه  از ابتدای سال 95 تا کنون جابجایی 55 روستای آسیب دیده در معرض خطر رانش در استان انجام شده است، بیان کرد: 45 هزار و 600 واحد مسکن روستایی از ابتدای تاسیس این بنیاد در استان بازسازی و بهسازی شده اند.

فرزانه از تشکیل 5 هزار پرونده جهت پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: برای 2 هزار و 700 واحد با  سقف " 150 میلیون ریال "  تسهیلات جهت ساخت و بهسازی طرح ویژه مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه برای 300 واحد جهت پرداخت تسهیلات بازسازی ناشی از حوادث پرونده تشکیل شد، ابراز کرد: در این بین برای 1000 واحد روستایی با سقف" 200 میلیون ریال" و 220 واحد شهری با "سقف 300 میلیون ریال" تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تامین اعتبار 50 میلیارد ریالی جهت کمک بلاعوض برای تسهیلات بازسازی در استان خبر داد و افزود: کمک بلاعوض جهت واحدهای نیمه تمام اقشار کم درآمد روستایی 10میلیارد ریال بوده است و برای 75خانوار دارای دو معلول و بیشتر روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617129
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.