احسان کوهکن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حداکثر دمای فروردین امسال در گچساران 37 درجه سانتی گراد بود در حالی که بالاترین میزان درجه ثبت شده دمای هوا نخستین ماه سال در سال 1395 در این شهرستان 30 درجه سانتی‌گراد بوده است.
وی بیان کرد که تجربه دمای 30 درجه امسال از 18 فروردین شروع شد درحالی‌که اولین هوای 30 درجه در دوم اردیبهشت سال 1395 ثبت شد که این امر نشان از رسیدن گرمای زودرس دارد.
رئیس اداره هواشناسی گچساران حداقل دمای هوای این شهرستان را در فروردین سال گذشته چهار درجه اعلام کرد و گفت: امسال کمترین دمای هوای فروردین در گچساران هشت درجه سانتی‌گراد بوده است.
وی حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته را 37 تا 18 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد.
رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری در ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر از توابع این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 میلی‌متر کاهش یافته است.
کوهکن اظهار داشت: امسال 228.4 میلی‌متر بارندگی در منطقه امامزاده جعفر گچساران ثبت شده درحالی‌که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 363.9 میلی‌متر بوده است.
میانگین بلندمدت بارندگی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر 431.3 میلی‌متر است.
منطقه امامزاده جعفر در 15 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و بیشتر زمین‌های کشاورزی آن دیم و بارش باران در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
کوهکن همچنین از کاهش 93.8 میلی‌متری بارش باران در ایستگاه هواشناسی شهر دوگنبدان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه میزان بارش باران در مدت مشابه سال گذشته در این شهر 295.8 میلی‌متر بود، افزود: امسال 202 میلی‌متر باران در دوگنبدان باریده است.
میانگین بلند مدت (25 ساله) بارش باران در شهر دوگنبدان 438.5 میلی‌متر است.
وی حداکثر و حداقل دمای هوای گچساران در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 18 و 37 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.