به گزارش ایرنا، ایجاد 2 هزار و 660 طرح اشتغال با اعتبار 390 میلیارد ریال، آموزش 6 هزار نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و جذب 140 میلیارد ریال کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف از اقدام‌های کمیته امداد در سال گذشته بوده است.
فرید محبی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان مشارکت‌های مردمی این نهاد توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر برخوردار را در بودجه عملیاتی امداد از دیگر برنامه‌های مهم سال گذشته این نهاد عنوان کرد و گفت: عدالت در توزیع اعتبارات در این بخش از مسائل مهمی است که موردتوجه ویژه قرار گرفته و سهم بیشتری از اعتبارات کمیته امداد در مناطق با ضریب محرومیت بالا هزینه می‌شود.
وی اظهار داشت که نگاه فراگیر و وسیع در جلب مشارکت‌های مردمی راهکار شتاب بخشی خدمات‌رسانی به مددجویان است.
وی بیان کرد که استفاده از مشارکت مردمی نباید تنها در دریافت کمک‌های مالی دیده شود، چراکه اقشار مختلف مردم تخصص‌هایی دارند که با استفاده از تجارب و توانایی آن‌ها می‌توان به مددجویان خدمات مؤثری ارائه داد.
محبی گفت که تلاش و فعالیت همگانی موجب رشد و ارتقای سطح خدمات قابل‌ارائه به مددجویان می‌شود و اعتمادسازی بین مردم از عواملی است که در توسعه و افزایش مشارکت‌های مردمی و درنتیجه نیل به اهداف توانمندسازی خانواده‌ها مؤثر است.
وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا در فضایی دوستانه خدمات خود را ارائه دهیم، شناسایی آسیب‌ها و پیشگیری از آنها دغدغه اصلی ماست و برای تحقق این مهم، ارتباط بین‌حوزه‌ای و تقویت همکاری‌ها و تعاملات اثربخش است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌منظور احیاء سنت‌های حسنه در جامعه و توسعه مشارکت‌های مردمی و تقویت اصل همبستگی اجتماعی با صحت عملکرد و جلب اعتماد عمومی طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند، افزود: صندوق‌های جمع‌آوری صدقه، جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان، زکات، جمع‌آوری نذورات مردمی، احسان دانش‌آموزی، برکت، مفتاح الجنه از مهمترین طرح‌های این نهاد برای کمک به نیازمندان است.
90 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد از حمایت کمیته امداد برخوردارند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب **انتشاردهنده سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.