به گزارش ایرنا، برخی سایت های محلی با انتشارمطلبی باعنوان «مرگ یک نوزاد دیگر» از کوتاهی و کمبود امکانات بیمارستان تامین اجتماعی در مرگ یک نوزاد انتقاد کرده بودند.
در تکذیبه بیمارستان تامین اجتماعی یاسوج که نسخه آن به ایرنا نمابر شده آمده است: ایمنی بیمار یک دغدغه جهانی در زمینه سلامت است که بیماران را در تمام عرصه های خدمات سلامت در کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه متاثر می سازد و تمامی مراکز درمانی مواظف هستند طبق قانون شرایط ایمنی بیماران را فراهم سازند.
این بیانیه می افزاید که در بعضی از سایت ها محلی، خبری با عنوان مرگ نوزاد در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به دلیل کمبود نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی منتشر شده که این بیمارستان ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده محترم نوزاد موارد مطرح شده در خبر مطروحه را تکذیب کرده و برای روشن شدن اذهان عمومی موارد ذیل را اعلام می دارد.
1- درمتن مندرج در سایتهای محلی،(مرگ نوزاد دیگری) استفاده شده که لازم به ذکر است که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان بیمارستان از ابتدای تاسیس آن تاکنون مرگ هیچ نوزاد و مادری که یکی از شاخص های مهم سازمان بهداشت جهانی است، در بیمارستان اتفاق نیفتاد.
2- در خبر منتشره به کمبود نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی (ساکشن و اکسیژن) در بیمارستان اشاره شده لذا برای اطلاع مردم استان باید اشاره کرد که بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به تائید اکثر کارشناسان یکی از مجهزترین بیمارستانهای کهگیلویه و بویر احمد است.
3-مصاحبه کننده به کمبود نیروی متخصص و کادر مجرب اشاره کرده که لازم به ذکر است تنها فوق تخصص نوزدان موجود در استان در استخدام سازمان تامین اجتماعی و این بیمارستان است و پرسنل پرستار و ماما شاغل در بیمارستان باتجربه های این رشته بوده و در تکریم ارباب رجوع کوشا و تلاشگر هستند.
4- در متن خبر سایت ذکر شده که مادر پس از 35 تا 40 دقیقه نوزادش صحیح و سالم متولد شده، باید اشاره کرد که در تاریخ 96/1/19ساعت 13 مادر با شرایط زایمان قریب الوقع به بیمارستان مراجعه کرده که بلافاصله توسط بلوک زایمان مورد پذیرش قرار گرفت و با توجه به شرایط اورژانسی مادر به اتاق زایمان منتقل و نوزاد با علائم غیر طبیعی تیک مکونیوم (آغشته به مدفوع نوزاد)با سه دور پیچ خوردگی بند ناف دورگردن متولد شد و به محض تولد نوزاد، اقدام های درمانی شامل ساکشن ترشحات حلق نوزاد و اکسیژن رسانی انجام و بلافاصله با اطلاع پرسنل زایشگاه، پزشک متخصص اطفال و زنان بر بالین نوزاد حاضر شد.
این بیانیه می افزاید، اقدام های درمانی لازم از سوی کادر درمانی انجام شد، سپس به جهت داشتن مشکل تنفسی نوزاد، به دستور پزشک، لوله داخل تراشه توسط پرسنل هوشبری کار گذاشته شد.
5- بنا به تشخیص، پزشک اطفال فوق تخصص تا ساعت 2 بامداد برای انجام امور درمانی در بیمارستان و بر بالین نوزاد حضور داشت و پس از آن نیز پزشک متخصص اطفال آنکال تا صبح در بیمارستان نیز مشغول خدمت بوده است.
6-در متن مندرج اشاره به اعزام نوزاد با شرایط مرگ مغزی شده که بخش nicu (مراقبتهای ویژه نوزادان) با بیمارستان امام سجاد (ع) تماس گرفته اند که متاسفانه همه تخت های مرکز ذکر شده تکمیل و قادر به پذیرش نبودند، همزمان باپی گیری های سوپر وایزر وقت برای پذیرش در بیمارستان های شیراز ،گچساران و دهدشت و عدم پذیرش این مراکز، مدیر بیمارستان خود شخصا با رئیس بیمارستان شیراز صحبت و نوبت پذیرش اخذ کرده و نوزاد با اسکرت طبی، کارشناس هوشبری و یک پرستار و آمبولانس مجهز به انکو باتور نوزاد به شیراز اعزام شد که با دارا بودن همه علائم حیاتی تحویل بیمارستان مقصد شد و برگه مخصوص انتقال بیمار مهمور به مهر و امضا پزشک بیمارستان شیراز موجود و به مستندات پرونده ملحق است.
7- متاسفانه نوزاد فوق الاشاره 24 ساعت پس از تحویل به بیمارستان شیراز فوت کرد که ضمن ابراز تاسف از ضایعه و همدردی با خانواده نوزاد، از تمامی رسانه ها برای حضور در بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی و تهیه گزارش از نزدیک از تجهیزات پزشکی و کادر مجرب این بیمارستان دعوت به عمل می شود.
دریافت کننده: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.