کورش یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها یک هزار و 215 تن به ظرفیت تولید ماهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این تعداد واحد تولیدی را افزون بر 174 میلیارد ریال اعتبار برآورد کرد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که 45 واحد تولیدی پرورش ماهی این استان هم اکنون در مرحله شروع ساخت و ساز و یا نیمه تمام هستند که 26 طرح آن برای دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بانک معرفی شده‌ است.
وی اظهار کرد که این واحدهای تولیدی برای دریافت 190 میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای رونق تولید ماهی در نظر گرفته شده بود به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
یزدان پناه بیان کرد: میزان تولید ماهی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته، 14 هزار و 700 تن بود درحالی‌که میزان تولید در سال 92، حدود 13 هزار و 400 تن بوده است.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
یزدان پناه گفت: هم‌اکنون بیش از یک هزار و 500 نفر در زمینه تولید ماهی این استان مشغول به کار هستند.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با راه اندازی 45 واحد تولیدی پرورش ماهی در حال احداث 2 هزار و 400 تن به تولید ماهی در این استان افزوده می‌شود.
وی بیان کرد: سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با وجود چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب از شرایط مناسبی برای تولید ماهی‌های گرم آبی و سردآبی برخوردار است.
یزدان پناه عنوان کرد: در مناطق گرمسیری ماهیان گرم آبی و در مناطق سردسیری قزل آلا ظرفیت مناسبی برای توسعه و درآمد زایی است.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در ایران است به طوری که براساس گزارش‌ها حدود 10 درصد ماهیان سردآبی کشور را تولید می‌کند.
به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.