به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست شورای اداری و کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت:مهمترین سیاست دولت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب بود و دولت تلاش کرد که تمام نیروهای نظام در بخشهای مختلف را پیرامون سیاست اقتصاد مقاومتی فعال کند که با سیاست های تدوین شده دولت شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور هستیم.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک تعطیل شده با مشکلات فراوان باید با تزریق تسهیلات راه اندازی می شد که آمار موجود نشان می دهد که این رقم فراتر از انتظار به ۲۲ هزار واحد رسیده است.
جهانگیری افزود: قرار شد که پنج هزار و ۴۰۰ کارخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد در کشور در دولت یازدهم به اتمام برسد و به چرخه تولید درآید که تا امروز افزون بر پنج هزار واحد تولیدی به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین دولت تدبیر و امید موفق شد ۱۲ واحد بزرگ پتروشیمی در کشور را به بهره برداری برساند.
جهانگیری، وظیفه دولت را فراهم کردن شرایط داخلی و جهانی برای توسعه کشور دانست و تاکید کرد که همه باید تلاش کنیم کشور را در ریل توسعه پایدار قرار دهیم تا همچنان به تاثیرگذاری خود در منطقه و جهان ادامه دهیم.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید را توافق برجام ذکر کرد.
جهانگیری گفت: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید چالش هسته ای یکی از مسائل مهم پیش روی دولت بود که قدرت های جهانی به بهانه های واهی، تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران وضع کرده بودند و حق هسته ای جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناختند.
وی تاکید کرد که دولت در فرصت ۱۸ ماهه توانست با توافق برجام، حق هسته ای ایران را بدست بیاورد، تحریمهای ظالمانه را بشکند و فرصت توسعه کشور را فراهم کند.
وی تصریح کرد که برخی کشورهای جهان از جمله امریکا برای به نتیجه نرسیدن برجام، تلاش می کنند اما بین المللی بودن این توافق مانع از تلاشهای امریکا برای بی اثر کردن برجام می شود.
جهانگیری گفت که برجام همچنان به راه خود ادامه می دهد و جهان به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در همه معادلات جهانی اعتراف دارد.
وی تاکید کرد که بسیاری از کشورهای جهان خواهان کار کردن با ایران هستند و ما انتخاب می کنیم که با کی کار کنیم و این مهم نشان دهنده کانون ثبات بودن ایران در منطقه است.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به مزیت های کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: محیط زیست سالم، منابع آبی فراوان، منابع غنی نفت و گاز، طبیعت و نیروی انسانی جوان از ویژگی های خاص این استان در کشور است .
جهانگیری تاکید کرد که کهگیلویه و بویراحمد در میان سه کانون جمعتی کشور شامل اصفهان، فارس و خوزستان قرار دارد و باید از این مزیت برای توسعه آن بهره برد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610437
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.