به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد شریف اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 15 برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب توسط حوزه هنری در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد:20 فروردین ماه روز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی بوده که با رایزنی‌های سه سال گذشته به هفته هنر انقلاب تبدیل شده است.

اسلامی به برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: غباروبی از گلزار شهدای استان با حضور هنرمندان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدای هنرمند از برنامه‌های آغازین این هفته است.

وی ابراز کرد: برگزاری برنامه‌های خاطره گویی دفاع مقدس، شب شعر ولایت، اجرای نمایش سال‌هاست ماه پشت ابر نمی‌ماند، برگزاری نشست پژوهشی با هدف تبیین هنر انقلاب، برگزاری نمایشگاه تجسمی هنر انقلاب و برگزاری نمایشنامه خوانی آثار شهید آوینی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

اسلامی ادامه داد: همچنین در این هفته برنامه‌های دیگری شامل برگزاری نمایشگاه عکس در حاشیه مراسم اعتکاف و اکران فیلم‌های انقلابی در شهرستان باشت از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزاری شب آواز لری ویژه زندانیان زندان یاسوج از برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

اسلامی گفت: رونمایی از تولیدات این دستگاه طی سال 95 از مهمترین برنامه‌های این هفته است که در روز اختتامیه برگزار می‌شود.

وی به دستاوردهای بیشمار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دستاورد های زیادی در استان داشته که در بخش فرهنگی نیز این دستاوردها مشهود هستند.

وی افزود: قبل از انقلاب اماکن فرهنگی و تولیدات کتاب و موسیقی و تئاتر در استان وجود نداشت و بستری برای رشد استعدادهای جوانان استان نبود.

اسلامی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی بستری فراهم شد که امروزه هنرمندان زیادی در استان فعالیت می‌کنند و در عرصه‌های مختلف کشوری و بین المللی به هنر آفرینی و کسب موفقیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هنرمندان مدیون انقلاب هستند و برای تحقق اهداف انقلاب تلاش می‌کنند، اظهار داشت: حوزه هنری برخواسته از انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی گام بردارد.

اسلامی گفت: به رغم مشکلات مالی در کشور و به طبع آن در دستگاه‌های اجرایی تلاش شد این مشکلات در روند فعالیت‌ها تاثیر نداشته باشد و با صرفه جویی در هزینه‌های جاری اعتبارات فرهنگی حوزه هنری از 130 میلیون تومان به 230 میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: هرچند این مبلغ نیز برای کار فرهنگی ناچیز است اما به بهترین شکل در راستای دستیابی به اهداف توسعه فرهنگی و هنری به کار گرفته می‌شود.

اسلامی فرهنگ را زیربنای هر توسعه‌ای دانست و اظهار داشت: هزینه در حوزه فرهنگی یک سرمایه گذاری برای آینده است.

وی با اشاره به روند روبه رشد آسیب‌های اجتماعی افزود: با زبان فرهنگ و هنر باید به جنگ آسیب‌های اجتماعی رفت.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه آسیب‌های اجتماعی نوظهور عدم تعریف فرهنگ استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و نفوذ این شبکه‌ها در عمق خانواده است که در صورت غفلت، تبعات زیادی در پی دارد.

اسلامی گفت: عدم تامین خوراک فرهنگی مناسب برای این شبکه‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609281
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.