به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام حمید برازش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع " اعتکاف" اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف یکی از عبادت‌های بسیار مهم و‌ مورد تاکید در اسلام است که پیامبر (ص) در انجام این فریضه الهی همواره استمرار داشته‌اند و برای آن مهیا می‌شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف سال 94 در 63 پایگاه برگزار شد، افزود: این آیین معنوی در سال 95 در 110 پایگاه برگزار شد که رشد 50 درصدی نسبت به سال 94 را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه  آیین اعتکاف امسال در 150 پایگاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد 14 هزار نفر از علاقمندان و مردم مومن استان در این آیین شرکت کنند.

برازش خاطرنشان کرد: حدود 50 روحانی بومی و 8 روحانی شاخص برای همه شهرستان‌های استان امر اعتکاف را انجام می‌دهند که رصد موضوع مهدویت، برنامه تصحیح نماز معتکفان، محافل انس با قرآن، جشن‌های ولادت حضرت علی(ع) و برنامه‌های شهادت حضرت زینب(س) در این مراسم معنوی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجام در کشور، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست ثبت اطلاعات روحانیون و مبلغان را در کشور کسب کرد.

برازش از کسب رتبه دوم ثبت نام مداحان و ذاکرین اهل بیت استان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: این سازمان موفق شد در بحث تولید و انعکاس اخبار رتبه   سوم کسب را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری نخستین همایش خیرین قرآنی در استان، عنوان کرد: بعد از برگزاری این همایش حدود 10 هزار جلد قرآن به نام استان چاپ و توزیع شد.

وی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی با خیرین مسجد ساز استان اصفهان برگزار شد، بیان کرد: با حمایت خیرین مسجد ساز تعداد 100 مسجد نیمه کاره در استان تکمیل می‌شوند و برای روستاهایی که فاقد مسجد هستند نیز اقداماتی انجام می‌شود و عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز خواهد شد.

برازش ابراز کرد: مجموع اعتبارات فرهنگی سازمان تبلیغات استان در سال گذشته حدود 700 میلیون تومان بود که خوشبختانه صددرصد این اعتبارات جذب شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609067
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.