داود راهزادی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مشترکانی که دارای انشعاب با تعرفه کشاورزی هستند درصورتی‌که در تابستان امسال در ساعات پیک مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند از پاداش 20 ساعته برق رایگان برخوردار خواهند شد.
وی با تشریح چگونگی واگذاری این پاداش به کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: ساعات پیک مصرف یا همان ساعات اوج مصرف ویژه بخش کشاورزی در شب از ساعت 19 تا 23 بوده که در این ساعت می‌بایست پمپ‌های آب کشاورزی را خاموش تا در بقیه ساعات از برق رایگان بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر کشاورزان در ساعات پیک‌بار بتوانند صرفه‌جویی کنند بدون شک از پاداش 20 ساعت برق رایگان برخوردار می‌شوند.
راهزادی از انعقاد تفاهم‌نامه با مشترکان تعرفه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان شروع این تفاهم‌نامه از پانزدهم خرداد تا پانزدهم شهریورماه است.
وی گفت: در سال گذشته 6/2 دهم مگاوات دیماند معادل 145 ساعت شاهد همکاری کشاورزان در زمان پیک مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد بوده که 650 میلیون ریال پاداش هم به‌صرفه جویی کنندگان پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، کاهش صورتحساب پرداختی، کمک به اقتصاد خانوار، پایداری بهتر شبکه‌های برق و مهمتر از همه رشد و شکوفایی اقتصاد مقاومتی کشور را از مهمترین مزایای کاهش مصرف برق در دوران پیک مصرفی دانست.
راهزادی، تعداد مشترکان دارای تعرفه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 594 تعرفه عنوان و اظهار داشت: در سال گذشته با یکهزار و 470 مشترک بخش کشاورزی تفاهم‌نامه کاهش مصرف در ساعات پیک مصرف منعقد شد.
وی گفت: 481 مشترک نسبت به مفاد تفاهم‌نامه عمل کردند که پاداشی معادل 650 میلیون ریال به آنها پرداخت شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از کشاورزان این استان خواست نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه در سال جاری با واحد مدیریت مصرف این شرکت اقدام کنند.
راهزادی افزود: واحد مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای انعقاد تفاهم‌نامه کاهش پیک مصرف برق با کشاورزان این استان را دارد.
وی همچنین از فعال بودن بخش خصوصی زیرمجموعه شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد برای بستن تفاهم‌نامه مابین این شرکت و مشترکان بخش کشاورزی خبر داد.
شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، 234 هزار مشترک برق دارد.
هم‌اکنون 55 فیدر فشار متوسط و 12 پست فوق توزیع در کهگیلویه و بویراحمد برق مشترکان را در این استان تأمین می‌کند.
طول فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف استان به ترتیب چهار هزار و 832 و سه هزار و 445 کیلومتر است.
استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.
ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.