آتش در چند دقیقه تمام زندگی خانواده کهگیلویه و بویراحمدی را نابود می‌کند و آنها را به خاک سیاه می نشاند. اتفاقی دردناک که تمام دارایی‌های فرزندان یتیم را در یک لحظه به نابودی می‌کشاند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، گاهی اوقات اتفاقی رخ می دهد که زندگی یک خانواده یا چند خانواده را دچار مشکل می کند. وقتی در یک حادثه تمام زندگی‌تان، تمام داریی‌تان را از دست می‌دهید، هیچ حرفی برای گفتن ندارید و ناگزیر به سکوت هستید.

آتش، سیل و طوفان از جمله حوادثی هستند که به یک باره می توانند یک شهر، روستا و یا یک خانواده را از بین برده و تمام زحمت و امید یک نفر را نیست و نابود کنند.

خانه‌ای که سقفی برای زندگی‌ات بود و می توانستی در آن شب را صبح کنی با یک آتش سوزی همین به اصطلاح خانه را هم دیگر نداری.

"زیلایی" یکی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد است که مردم آن در اوج محرومیت بسر برده و بیشتر خانه‌های این روستا گلی و سقف‌های چوبی دارد که سال های زیادی از عمر آن می گذرد و پوسیده شده اند و با کوچکترین جرقه و حادثه ای تخریب می شوند.

در روستای مورغم زیلایی که هم مرز با چهارمحال و بختیاری است خانواده های زیادی در فقر و محرومیت زندگی می کنند که عمق فقر را چشیده اند و خانه های این مردم گلی است.

در روستای مورغم زیلایی خانوادهای یتیم زندگی می کنند که یک اتفاق همه زندگی شان را از آنها گرفت یک آتش سوزی امیدشان را ناامید کرد.

نگاه معصومانه فاطمه به تمام دارایی که دیگر نیست

ابوذر و فاطمه دویتیم 10 و 6 ساله روستای مورغم زیلایی بویراحمد ایستاده‌اند و از بین رفتن همه دارایی شان را نگاه می‌کنند. البته نگاه آنها از سر ناراحتی نیست؛ از سر کنجکاوی است. ابوذر و فاطمه نمی دانند چه چیزهایی را از دست داده اند و زندگی شان با این اتفاق چه تغییری می کند.

همه دارایی یک خانواده یتیم که تعدادی گوسفند بود در اثر آتش سوزی خفه شدند و از بین رفتند.

این گوسفندان تنها دارایی یک زن و دو بچه 6 ساله و 10 ساله است. بچه هایی که دو سال قبل پدرشان در اثر بیماری سرطان و وضعیت بدمالی فوت کرد و اکنون مادر مانده و دو بچه‌اش و گوسفندانی که با آنها امرار معاش می کردند.

در یک روز که هر کسی به کار خودش مشغول بود و زندگی می‌کرد بخاری آنها آتش می گیرد. دود این آتش به طویله آنها که دیوار به دیوار خانه شان است، منتقل می شود و در اثر آن همه گوسفندان که تعدادی از آنها متعلق به این خانواده بود خفه و از بین می روند. این اتفاق  چند دقیقه‌ای همه زندگی این دو کودک را تحت تاثیر قرار می دهد، آنها حتی دیگر نمی توانند لاشه گوسفندان را بفروشند.

هیچ فردی و هیچ مسئولی بعد از این اتفاق از آنها حمایت نکرد و هیچکس هم نگفت که دو کودک یتیم در زیلایی بویراحمد زندگی شان از بین رفته است و یا سری به آنجا بزنند.

براستی خانوادهایی که در یک آتش سوزی تمام دارایی اش را از دست داده است اکنون چگونه زندگی می کند؟

اکنون این خانواده زیلایی چشم امید به دستان خیرین دوخته اند. آنها درمانده اند و تنها خدا را دارند.

اگر فردی قصد کمک به این خانواده را دارد، می تواند با شماره 09177474453 تماس بگیرد.

 

گزارش و عکس: زهرا داوودی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.