سید موسی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: آب سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد برای مصارف شرب سایر استان‌ها استفاده می‌شود در حالیکه در زمینه‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی، صنعت و ...در این استان نیازمند آب هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه حق آبه از سدهای موجود در استان در گذشته کوتاهی شد، افزود: در دولت یازدهم با توجه به پیگیری‌های انجام شده تاکنون توانسته‌ایم 436 میلیون متر مکعب تخصیص آب از سدهای موجود در استان اخذ کنیم.

خادمی ابراز کرد: در استان‌های دیگر آب سدهایشان برای کشاورزی استفاده می‌شود ولی آب سدهای این استان باید برای شرب سایر استان‌ها تخصیص داده شود در حالیکه کشاورزی و صنعت ما در زمینه تامین آب مشکل دارند.

وی عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده ضروری است وزارت نیرو 50 درصد آب سدهای استان را برای صنعت، شرب و کشاورزی تخصیص دهد تا دیگر مشکلی نداشته باشیم که در فصل گرما بسیاری از مردم مناطق مختلف استان با کمبود آب دست و پنجه نرم کنند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حجم کل آب های روان این استان 8.5 میلیارد متر مکعب بوده که 590 میلیون متر مکعب آن با استفاده از سد کوثر و شاه قاسم مهار و 280 میلیون لیتر مکعب آن از ایستگاه‌های پمپاژ برداشت می‌شود.

خادمی تصریح کرد: برخی از سدهایی که در این استان احداث شده‌اند و یا در حال ساخت هستند به دلیل بی توجهی وزارت نیرو برای تخصیص آب به استان هیچ سودی برای این مناطق ندارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607291
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.