کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهر است و بیش از 50 درصد جمعیت این استان 700 هزارنفری در شهرها سکونت دارند.
14 شهر کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیت کمتر از 50 هزار نفر است.
سید عبدالکریم عزیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد که اعتبار مصوب شهردارهای هفده گانه استان از 538 میلیارد ریال در سال 92 به یکهزار و 934 میلیارد ریال در سال 96 افزایش یافته است.
وی تصریح کرد که در سال جاری تنها اعتبار مصوب بیش از هفت میلیارد ریالی شهر 'چیتاب' حدود 15 درصد نسب به سال گذشته کاهش یافته و سایر شهرها افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش میانگین سرانه فضای سبز شهرهای این استان گفت: میزان فضای سبز شهری از 6.3 مترمربع در سال 92 هم‌اینک به 8.6 مترمربع رسیده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به توسعه شهرهای استان کمک‌های ارزنده‌ای صورت گرفت افزود: 282 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان در 10 ماه اول سال 95 کمک شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد جمعیت شهری این استان تصریح کرد: پایین بودن درآمد شهرداری‌ها تأمین نیازهای شهروندان در زمینه توسعه خدمات رفاهی، فضای سبز، مبلمان شهری و زیباسازی شهرها را دچار مشکل کرده است.
افزون بر 327 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری سکونت دارند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.