به گزارش ایرنا، در دامنه تپه های پوشیده از درختان سربلند، آنجا که چادر اعتقاد بر پاست به گنبد و مناره فیروزه رنگ میرسی که امامزاده سید محمود(ع) نام دارد و مکان آن برای حمد و ستایش است.
امام زاده محمود (ع) در بخش «چاروسا» شهرستان کهگیلویه خیمه شوق و شور بر پا کرده است .
این امامزاده در تمام طول سال و به ویژه در بهار، پذیرای دلدادگان کوی ارادتمندان است.
آستان مقدس امام زاده محمود (ع) در روستای بی سیتون بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه قرار دارد و با شهر دهدشت 75 کیلومتر فاصله دارد.
عمارت عظیم و قدیمی این زیارتگاه با وسعتی معادل 170 و محوطه‌ ای بیش از 105متر، از 2 قسمت هشتی با پلانی مستطیل شکل شامل صحن، ایوان، حرم با گنبد عرقچینی خوش ترکیبِ مخروطی با گچ قدیم و بر نوک آن پنجه پنج تن آل ‌عبا نصب شده است.
نمای خارجی بنا به کمک قاب‌ های مربعی با چند رشته طاق نمای جناغی در داخل آنها بر روی زوایای هشت گانه، اثر چشم گیری داشته و گوشوار هر زاویه در چهار سوی آن با چهار طاق نما در پایین و بالا، از تناسب و زیبایی خاصی برخوردار است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بقاع متبرکه را یکی از جاذبه‌ های معنوی گردشگری شهرستان دانست و گفت: آستان متبرکه امامزاده سید محمود(ع) معروف به سید محمید به عنوان یکی از امامزادگان شاخص این شهرستان همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی است.
سیاوش زمان بیان کرد: در ایام نوروز روزانه نزدیک به سه هزار نفر از این مکان مقدس دیدن می کنند.
وی اظهار داشت: بیش از 110 اتاق و 10 چادر برای اسکان مسافران نوروزی تامین شده است.
وی، به ظرفیت‌ های گردشگری کهگیلویه اشاره کرد و گفت: این شهرستان امامزادگان و بقاع متبرکه بسیاری دارد که بسترها و جاذبه‌ های خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7531 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.