رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که این کاروان 30 نفره شامل 24 توریست آلمانی و 6 جهانگرد اتریشی از مناطق گردشگری شلال دون، پل بریم و بخش بوستان در شهرستان باشت دیدن کردند.
رحیم خردمند اظهار داشت که آشنایی با آداب و رسوم، نوع پوشش محلی مردان و زنان، شیوه پخت نان و غذاهای محلی از دیگر برنامه های سفر این گردشگران بود که با همکاری مردم بخش بوستان این شهرستان انجام شد.
شهرستان باشت در جاده ارتباطی شیراز به جنوب و غرب کشور یکی از قطب‌های اصلی گردشگری نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: گردشگران اروپایی که از طریق استان خوزستان وارد کشورمان شده بودند، پس از توقف یک روزه، کهگیلویه و بویراحمد را به مقصد استان فارس ترک کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد که سالانه 400 تا 500هزار نفر از جاذبه های این شهرستان دیدن می کنند که 500 نفر آنها جهانگردان اروپایی و آسیایی هستند.
پل بریم یادگاری از دوره هخامنشی در هشت کیلومتری شرق شهرستان باشت، کنار روستای چم بلبل قرار دارد.
این پل به صورت طاق‌های کمانی به هم پیوسته که در گذشته‌های دور محل عبور تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک بوده است.
پل بریم با شماره 4400 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
طبیعت سحرانگیز گردنه زیبای شلال دون در مسیر جاده ارتباطی گچساران به شیراز جلوه‌ای از اعجاز طبیعت در شهرستان باشت است.
وجود تپه‌های پوشیده از جنگل، دره‌ها، طبیعت بکر، درختان سر به آسمان کشیده بلوط، بادام، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل‌های زرد و قرمز سفره‌ای از خوان بی انتهای خداوندی در این خطه است که هر چشم مشتاقی را حیران می‌کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری باشت گفت که 105 کلاس درس در قالب 17 مدرسه آماده اسکان گردشگران نوروزی است.
خردمند اظهار داشت که ساماندهی پارک‌های ورودی و خروجی شهر و آماده سازی سالن‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اسکان مهمانان نوروزی در باشت است.
گردنه شلال دون، کلگه امیر شیخی، درخت کهنسال لار، رود رونه، دامنه‌های کوه سه هزار متری خامی، پل تاریخی بریم، بنای تاریخی دوگور دوپا، مجموعه تاریخی چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه پیچاب از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در شهرستان باشت است.
شهرستان21 هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و در 110کیلومتری یاسوج مرکز این استان قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.